سردرگمی متقاضیان فاز ۵ پردیس

به گزارش افکارنیوز، ساخت مسکن مهر در فازهای مختلف شهر پردیس با مشکلاتی بیش از دیگر شهرهای جدید اطراف تهران روبرو است بطوریکه واحدهای مسکن مهر در دیگر شهرها با مشکلات تامین خدمات زیربنایی و روبنایی روبرو هستند اما مسکن مهر در شهر پردیس با پیشرفت کم و هزینه های بالای ساخت مسکن مواجه است که روند تحویل واحدها را با کندی روبرو می کند.

براین اساس ثبت نام مسکن مهر در دیگر شهرهای جدید اطراف تهران در سال گذشته به پایان رسید به همین جهت پروژه جدیدی به این شهرها اضافه نشد و تعهد شرکت های عمران و پیمانکاران ساخت و ساز همان تعداد پیش بینی شده اولیه است اما در شهر پردیس به دلیل اینکه آخرین ثبت نام های مسکن مهر در آن انجام شد و تا چندماه ابتدای امسال هم ادامه داشت.

در واقع دولت باید علاوه بر اجرا به تعهدات قبلی، حدود ۸۰ هزار واحد جدید را هم در اواخر سال گذشته و امسال ثبت نام آنها انجام شد را هم به لیست مابقی واحدها اضافه کند که همین امر موجب شده مسئولان زمان پایان ساخت واحدهای مسکن مهر در این شهر را سال آینده اعلام کنند.

اما یکی از مسایلی که بیشترین آسیب را در این شهر به متقاضیان رساند، هزینه بیشتر ساخت مسکن در این شهر بود زیرا به دلیل بافت تپه و ماهور در این شهر، هزینه آماده سازی نسبت به شهرهای دیگری مانند پرند بیشتر است بنابراین متقاضیان از همان ابتدا آورده بیشتری را نسبت به این شهرها پرداخت کردند.

از سوی دیگر، برخی از پیمانکاران در این شهر به تعهدات خود عمل نکردند بطوریکه ساخت و ساز واحدهایی که از سال قبل شروع شده هنوز به پایان نرسیده است و متقاضیان هم با سردرگمی به مسئولان مراجعه میکنند اما پاسخی نمی شوند.

براساس این گزارش، فاز ۵ پردیس یکی از پروژه های مسکن مهر در این شهر است که با مشکلات زیادی روبرو است و ساخت و ساز در این بخش پیشرفت چندانی نداشته است که در نهایت نگرانی متقاضیان را به دنبال داشته است.

در واقع متقاضیان مسکن مهر فاز ۵ پردیس هم زمان با متقاضیان فازهای ۸ و ۱۱ پردیس ثبت نام کردند بنابراین با گذشت زمان یکسان انتظار می رفت که پیشرفت این واحدها مانند واحدهای فاز ۸ و ۱۱ باشد اما نه تنها روند ساخت و ساز این پروژه از زمان شروع بسیار کند و نامناسب بود بلکه در حال حاضر پروژه فاز ۵ به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

برداشت ۲۰ درصدی از حساب های مسکن مهر

سازندگان این پروژه در ابتدا دلیل کندی عملیات ساخت و ساز را شرایط سخت زمین و سنگلاخ عنوان می کردند در حالی که این شرایط در دیگر فازهای پردیس از جمله فاز ۱۱ نیز وجود دارد اما یکی از متقاضیان در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که در جریان صحبت چند تن از متقاضیان با یکی از مسئولان کارگاه این فاز مشخص شده است که پیمانکار، این پروژه را مقرون به صرفه نمی داند بنابراین ساخت و ساز با روند بسیار کند انجام می گیرد.

این در حالی است که متقاضیان این فاز اعلام می کنند اگر مشکل پیمانکاران و انبوه سازان، قیمت پایین ساخت مسکن مهر در این شهر است چرا تاکنون بیش از ۲۰ درصد از حساب ها برداشت نشده است و سهم آورده متقاضیان چندین ماه بلااستفاده در حساب ها مانده است.

بنابراین روند کند ساخت و ساز در این پروژه موجب شده که در این مدت قیمت مصالح ساختمانی با نوسان زیادی روبرو شود و سهم آورده متقاضیان از ۲۷ میلیون تومان به ۳۲ میلیون تومان برسد. در نتیجه بسیاری از ثبت نام کنندگان این پروژه که رهن آپارتمان های اجاره ای خود را برای مسکن مهر استفاده کردند در حال حاضر در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند.

از سوی دیگر ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان در گفتگو با مهر درباره روند کند ساخت و ساز در فاز ۵ پردیس، گفت: ساخت و ساز مسکن مهر در فاز ۵ پردیس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همه ساخت و سازها در یک سطح ۱۰ درصدی پیش می روند، گفت: امیدواریم تا هر چه سریعتر پروژه های ساختمانی در این فاز هم به پایان برسد.

در واقع پیشرفت ۱۰ درصدی که از سوی رئیس کانون سراسری انبوه سازان اعلام شده نشانگر روند کند ساخت و ساز در این فاز است زیرا در حال حاضر فاز های ۸ و ۱۱ این شهر در مراحل پایانی ساخت و ساز هستند.

براساس این گزارش، حدود ۱۰ هزار واحد در این فاز باید ساخته شود که بخش زیادی از این تعداد خانوار با عدم توhنایی در پرداخت سهم آورده بیشتر و همچنین اجاره نشینی هستند؛ بنابراین نیاز است که شرکت عمران پردیس، اقدامات بیشتری را در این زمینه انجام دهد تا پیمانکاران این بخش هم با سرعت بیشتری به ساخت این پروژه بپردازند