به گزارش افکارنیوز، عباس آخوندی عصر دیروز در نشست تشکل‌های حرفه‌ای حمل‌ونقل، افزود: باید فهرستی از کارهایی که دولت باید انجام دهد تهیه کنیم تا فضا برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود. به‌طور کلی وظایف دولت و ماموریت‌های بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل باید مورد بازنگری بنیادین قرار گیرد.

وی با یادآوری این‌که دولت باید از حوزه فعالیت در جاده، ریل، هوا و دریا بیرون برود، تصریح کرد: دولت باید به‌عنوان یک استراتژی کلی از هر نوع عملیاتی خارج شود و فقط تنظیم‌کننده مقررات باشد.

وی با بیان این‌که ارتقای استانداردها و حفظ ایمنی بزرگترین انتظار است، اظهار کرد: تصور می‌کنم در حوزه تنظیم مقررات باید از مداخله در قیمت‌گذاری خارج شویم و در همه حوزه‌ها به سمت آزادسازی قیمت‌ها حرکت کنیم، چراکه مداخلات دولت به زیان مصرف‌کنندگان و بهره‌برداران بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که کیفیت و خدمات امنیت مسافران در جاده‌ها به شدت در خطر است، گفت: در آخر کار باید محیط کسب و کار روان شده و مبادلات بین‌المللی را گسترش دهیم تا بتوانیم قدرت رقابت در بازارهای جهانی را به دست آوریم.

آخوندی با بیان این‌که به دنبال اجرا کردن داستان اندیشه شهروندی در حوزه حمل‌ونقل هستیم، افزود: هر فعال اقتصادی قبل از این‌که فعال اقتصادی باشد یک شهروند است و دارای حقوقی است. اولین حق آنها نیز آزادی در کسب و کار است. بنده به آنها حق می‌دهیم که به عنوان شهروند نسبت به هر چیزی که فضای کسب و کار را روان می کند پرسشگر باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که بدون قید و شرط موافق همکاری بخش خصوصی در راستای مدیریت هوشمند شبکه‌های حمل‌ونقل هستیم، تاکید کرد: مباحثمربوط به اقتصاد کلان، اقتصاد خرد را خنثی می‌کند و در واقع همه به دنبال دور زدن دولت در این بخش هستند، بنابراین باید داستان موش و گربه اقتصاد کلان و خرد تمام شود.