به گزارش افکارنیوز، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت آب‌بها از کشاورزان شمالی خلاف قانون است، گفت: طبق اطلاعی که ما داریم تاکنون هیچ کشاورزی در شمال کشور یک ریال هم بابت آب‌بها پرداخت نکرده است اما در عین حال کشاورزان شمالی باید قبض‌ آب‌بها را پاره کرده و دور بریزند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی فعالیت کشاورزان را به دلیل عدم پرداخت قبوض آب‌بها بگیرد و اگر این‌کار صورت بگیرد، اعلام جرم می‌کنیم، تصریح کرد: اجرای این قبض‌ها با اداره ثبت اسناد و املاک بود بود و بر همین اساس دیوان محاسبات قرار شده علیه کسانی قبض صادر کرده‌اند به دلیل اخذ وجوه من غیرحق وارد شود.

یوسفیان ملا همچنین گفت: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نامه‌ای وزیر نیرو نوشته و از ایشان مصرانه خواسته است از دریافت آب‌بها از کشاورزان شمالی جلوگیری کند؛ رونوشت این نامه به دیوان محاسبات کشور ارسال شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه کسی قدرت دریاف آببها از کشاورزان شمالی را به دلیل غیرقانونی بودن آن نداشته است و از پس نیز چنین قدرتی نخواهند داشت، تاکید کرد: سه میلیارد تومان در بودجه ۹۲ بابت آببهای کشاورزان شمالی در نظر گرفته شده بود که در تلاش هستیم جلوی تخصیص اعتبار این مبلغ را بگیریم.