به گزارش افکارنیوز، از ابتدای سال ۹۱ بحران صنعت خودرو آغاز شد به‌گونه‌ای که از فروردین ماه این سال تیراژ تولید محصولات در هر ماه به کمتر از ماه پیش رسید.

از آن زمان تاکنون اگرچه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌های مختلف برای توقف روند نزولی تولید خودرو در کشور خبر داده بودند اما این روند نزولی تا ماه پیش ادامه داشت.

شهریور ماه امسال تولید انواع خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافت با این حال مشخص نیست که در ماه‌های آینده نیز روند تولید خودرو همچنان صعودی است یا آنکه باز هم شاهد کاهش تولید این محصول خواهیم بود.

در این زمینه احمد نعمت‌بخش - دبیر انجمن خودروسازان ایران - می‌گوید: ادامه یافتن یا نیافتن روند کاهشی تولید خودرو بستگی به شرایط کلی کشور و سیاست‌های کلان اقتصادی دارد.

وی با بیان این‌که در صورت کاهش نرخ ارز و مواد اولیه، قطعه‌سازان تیراژ تولید قطعه را افزایش خواهند داد، خاطرنشان کرد: با افزایش تولید قطعات، تولید خودرو نیز به موازات آن افزایش می‌یابد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: خودروسازان دچار مشکل کمبود نقدینگی هستند بنابراین در صورت پرداخت تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت تولید، سفارش‌گذاری قطعات افزایش و تولید خودرو نیز بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: خودروسازان تمام سعی خود را برای افزایش تولید به کار بستهاند با این حال مشکلات داخلی و خارجی فراوانی در روند فعالیت خودروسازان و قطعهسازان وجود دارد که باید برطرف شود.