اشکال نظر جنجالی ارزی آقای رئیس کل

به گزارش افکارنیوز، غلامرضا تاجگردون در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد طرح بیمه شخص ثالثدر مجلس، گفت: قانون بیمه شخص ثالثبه مدت یکسال تمدید شد و نمایندگان منتظر ارائه لایحه جدید آن از سوی دولت هستند، البته نمایندگان مجلس در این زمینه طرحی دارند اما منتظر هستند که پس از ارائه لایحه دولت، طرح مشترک دولت و مجلس تدوین شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در مورد حذف عوارض از صنعت بیمه عنوان کرد: حذف بخشی از عوارض از صنعت بیمه توسط مجلس از سال ۹۱ آغاز شده است که شروع خوبی بود و میزان آن از ۱۰ به ۵ درصد تقلیل یافت. در قانون جدید هم مجلس نرخ عوارض را کاهش خواهد داد تا فشار کمتری به مردم وارد شود و احتمالا سهم عوارض نیروی انتظامی حذف خواهد شد ولی با توجه به اینکه سهم وزارت بهداشت قانون برنامه است، حذف آن فعلا امکانپذیر نیست.

وی همچنین در مورد صحبت های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تعیین نرخ کف ارز گفت: رئیس کل بانک مرکزی از لحاظ فنی صحبتی غیرمنطقی نکرده و حرفی تخصصی را مطرح کرده است اما وظیفه بانک مرکزی جلوگیری از نوسانات نرخ ارز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: همانطور که بالا رفتن یکباره نرخ ارز خطرناک است، کاهش یکباره آن هم خطرناک است اما به هر حال زمان و مکان طرح این مطلب از سوی رئیس کل درست نبوده است. صحبت های وی دارای یک ایراد بود و اینکه کفی برای نرخ ارز نداریم و نرخ ارز در بازار تعیین می شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا دولت قصد داشته است که با افزایش نرخ ارز بخشی از کسری بودجه خود را تامین کند، گفت: خیر دولت با کسری بودجه مواجه است و فرقی نمی کند که میزان آن چقدر باشد.