تقدیر رئیس بنیاد ملی نخبگان از بانک پارسیان

خانم دکتر سلطانخواه، در گردهمايي که به اين منظور در سالن همايش هاي صداو سيما برگزار شد، با اشاره به حمايت بانک پارسيان از برگزيدگان آزمون سراسري سال ۹۲ و المپيادهاي علمي دانش آموزي سال ۹۱، گفت: سابقه اين نوع فعاليت ها در دوره هاي قرن چهارم و پنجم هجري قمري هم رخ داده است به طوري كه راه هاي تامين هزينه هاي مدارس نظاميه در گذشته از موقوفات و خيريه ها بود و در حال حاضر هم حتي در سراسر دنيا در كشورهاي پيشرفته بسياري از موسسات آموزشي و پژوهشي از طريق خيريه ها و حمايت موسسات مالي اداره مي شوند. امروز هم در جمهوري اسلامي به نقطه اي رسيده ايم كه خوشبختانه اين حركت در ايران به اوج رسيده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: در این راستا اخیرا مجمع خیرین نخبه پروردر بنیاد، راه اندازی شد تا بسیاری از افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری معنوی در راه علم و دانش هستند، بتوانند به راحتی در این کار شرکت کنند. بنابراین مراکز اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی که منابع خوبی دارند اگر دل در گرو تعالی این کشور دارند یکی از بهترین راه ها این است که اموال خود را در فعالیت های خیر و ترویج علم و دانش هزینه کنند.

آقای جهانی، مدیر روابط عمومی بانک پارسیان نیزدر این همایش طی سخنانی با اشاره به آغاز مهر، ماه مهرورزی گفت: عشق و علاقه دانشجویان و دانش آموزان به تحصیل دانش از یک سو و شوق و اشتیاق مدیران، معلمین، مربیان و اساتید آنان به تربیت نونهالان و نوجوانان که سرمایه های جامعه هستند از سوی دیگر ستودنی و قابل ستایش است.

وی گفت: هر انسانی دو آموزنده در زندگی دارد یکی روزگار و دیگری آموزگار. اول به بهاء زندگی ات و دومی به بهاء زندگی اش! پس لازم است در گذر زمان علاوه بر بهره بردن از فرصت ها نهایت درس رشد و بالندگی را از آن بیاموزیم و از موهبت آموزگاران که چون شمعی میافروزند و روشنی بخش فکر و اندیشه ها هستند بهره کامل ببریم.

وی تاکید کرد: همانگونه که سرمایه و ثروت مادی بسیار فرار و زود رنج است و نیازمند فضای امن و آرام برای سازندگی و توسعه و افزون شدن دارد، سرمایه های انسانی نیز به مراتب با ارزش تر از سرمایه مادی بوده و به بسیار حساس تر از آن برای رشد و بالندگی نیاز به آرامش و فضایی امن دارند. از این رو بانک پارسیان به لحاظ رسالت و مسئولیت اجتماعی خود، افتخار دارد که در مسیر حمایت از شما نخبگان و رتبه های برتر و خانواده های محترم شما، گامی اگرچه اندک را با صمیم جان بردارد و بر این افتخار به خود ببالد.

امروز ديگر ترديدي وجود ندارد؛ بنياد ملي نخبگان يكي از اثرگذارترين نهادهاي اجتماعي است كه در راستاي متحول ساختن جامعه گام برمي دارد و نسل جوان و خوش ذوق را با برنامه هاي متنوع خود به سوي سرچشمه هاي پيشرفت و تعالي رهنمون مي کند و مهم ترين رسالت آن حمايت از نسلي متفكر، پرسشگر، خلاق و در عين حال متخلق به آداب و ارزش هاي والاي اسلامي است و اقدام بانک پارسيان در حمايت از نخبگان نيز در راستاي تقويت همين ارزش ها صورت گرفته است.