به گزارش افکارنیوز، حسن رکنی اظهارکرد: امروز مرغداران و دامداران جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی داشتند تا درباره مباحثمرتبط با تولید و چگونگی ادامه تولید در شرایطی که ارز مرجع از واردات نهاده‌های تولید حذف شده‌ است، صحبت کنند. درخواست برای تخصیص ارز مبادله‌ای به علوفه‌های وارداتی

وی افزود: در این جلسه مباحثکارشناسی مطرح شد و یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان این بود که وزیر جهاد کشاورزی تعاملات مناسبی با دولت برقرار کند تا ارز مبادله‌ای مورد نیاز برای ترخیص علوفه‌هایی که وارد بندر شده‌اند، اختصاص یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی خواسته شد که در راستای افزایش بهره‌وری تولید حرکت کنند تا قیمت تمام شده محصولات کشاورزی تا حد امکان کنترل شود.

به گفته رکنی دامداران و مرغداران خواستار پیگیری وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات خاص خود بودند و وزیر نیز نسبت به پیگیری و حل این مشکلات از طریق دولت قول مساعد داده است.

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط جدیدی که ناشی از حذف ارز مرجع برای تولید محصولات دام و طیور به وجود آمده است، ممکن است قیمت این محصولات در جلسه فردا - دوشنبه - ستاد تنظیم بازار مورد بازنگری قرار گیرد و قیمت‌های جدید تعیین و اعلام شود.