به گزارش افکارنیوز، سخنگوی ستاد تنظیم بازار از برنامه‌ریزی برای توزیع برنج، مرغ و شکر مورد نیاز هیئت های مذهبی در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: کارگروهی برای تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم مرغ با ارز مبادله ای تشکیل شده است.


علی‌اکبر پورکاوه در خصوص دستور جلسه فردای ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه فردای ستاد تنظیم بازار در خصوص برنامه‌های ماه محرم و صفر، پیگیری اعتبارات مورد نیاز تنظیم بازار و همچنین تسهیلات مورد نیاز مباشرین ذخیره‌سازی میوه و مرکبات در ایام پایانی سال تصمیم‌گیری می‌شود.

* تشکیل کارگروهی برای تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت ۶۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ گرم در شهر تهران منطقی است، گفت: کارگروهی متشکل از نماینده وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و اتحادیه مرغداران تشکیل شده است تا قیمت تمام شده مرغ با نهاده با ارز مبادله‌ای محاسبه شده و در جلسه فردای تنظیم بازار اعلام شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سؤال که قیمت تخم‌مرغ هنوز به حالت متعادل بازنگشته است، گفت: این کارگروه در خصوص تخم‌مرغ هم تصمیم‌گیری می‌کند.

* قیمت مرغ منطقی است

وی افزود: به نظر من قیمت مرغ گرم ۶۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم در شهر تهران منطقی است و برای تخم‌مرغ نیز کف حمایت تولیدی در حال حاضر تأمین می‌شود.

پورکاوه گفت: هر کیلوگرم تخم‌مرغ در درب مرغداری بین ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان است که با ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه‌های جانبی باید به دست مصرف‌کننده برسد.

* توزیع برنج، مرغ و شکر در ایام محرم و صفر

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در خصوص سیاست تنظیم بازار در ماه‌های محرم و صفر گفت: طبق سال های گذشته کالاهای اساسی مورد نظر هیئت‌های مذهبی در اختیار استانها قرار می‌گیرد و استانها مختار هستند که این کالاها را در مراکز توزیع و یا به هیئت‌های مذهبی تحویل دهند تا افزایش تقاضا در این ایام کنترل شود.

* قیمت روغن از این ارزانتر نمی‌شود

وی در واکنش به این سؤال که چه کالاهایی برای ایام ماه محرم و صفر توزیع می‌شود گفت: طبق سال گذشته برنج، مرغ و شکر در برنامه توزیع وجود دارد.

وی افزود: قیمت روغن هم در حال حاضر در سراسر کشور به کف رسیده و از این ارزان‌تر نمی‌شود.