حمایت از بانک مرکزی در کف قیمتی ارز

به گزارش افکارنیوز، پدرام سلطانی در پنجمین همایش صادر کنندگان نساجی اظهار داشت: صنعت نساجی در سالهای گذشته به دلیل سیاست‌های ارزی لطمات زیادی دیده است، اما تغییرات نرخ ارز در این صنعت نشان داد که این صنعت می‌تواند قدرت رقابت‌پذیری داشته باشد و دارای مزیت است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه گلایه‌هایی که از سیاست‌هایی ارزی صورت می‌گرفت، گلایه‌های نابه جایی نبوده است، اظهار داشت: اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در حالی که نرخ ارز به دلیل مسائل روانی در حال کاهش بود، اظهارنظر قابل دفاعی بود، اما متأسفانه مورد هجمه قرار گرفت.

وی افزود: بخش خصوصی باید از اظهارنظر شجاعانه بانک مرکزی دفاع کند و اعلام حمایت رسمی خود را نیز داشته باشد.

سلطانی خواستار آن شد، تا بخش خصوصی از انسجام و وحدت لازم برخوردار باشد.

* ۶۰درصد تقاضای نساجی در داخل تولید می‌شود

همچنین محمود نبوی رئیس اتحادیه صادر کنندگان نساجی در این همایش گفت: این صنعت تاوان سوء مدیریت واحدهای دولتی در سالهای گذشته را می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه ۹۵ درصد از این صنعت مربوط به بخش خصوصی است و ۶۰ درصد از نیاز داخل توسط تولید کنندگان داخلی تأمین می‌شود.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان نساجی گفت: اگر حمایتی که از خودروسازان می‌شود، از صنعت نساجی صورت می‌گرفت، امروز کشور ما رتبه اول صادرات نساجی را در منطقه داشت، در حالی که این حمایت از خودروسازهای عزیز کرده صورت گرفت و آنها در بدهی‌های کلان غوطه‌ور شدند.

در پایان این همایش از تولید کنندگان و صادر کنندگان برتر صنعت نساجی تقدیر به عمل آمد.