حمایت‌های شبهه‌دار از برخی شرکت‌های هواپیمایی

به گزارش افکارنیوز، محمد گلکار یکی از راهبردهای تحقق حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری را توسعه سرمایه‌گذاری در کشور دانست و اظهار کرد: امنیت در سرمایه‌گذاری بطور قابل ملاحظه‌ای در رشد سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی کشور مؤثر است. همچنین به منظور گسترش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران داخلی ضروری است.

وی با انتقاد از حمایت‌های شبهه‌دار از برخی شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: به دلیل نبود تغییرات در مدیریت صنعت هوایی کشور کماکان حمایت‌هایی از چند شرکت هواپیمایی که از رانت‌های موسسه‌ای مالی و اعتباری برخوردار هستند و شرکت هواپیمایی که با تکیه بر درآمدهای نفتی تشکیل شده و از طریق مراجع نظارتی نیز مورد بازخواست است، صورت می‌گیرد.

گلکار افزود: این درحالیست که بیش از ۱۳۰ فروند هواپیما به دلیل ضعف مدیریت در صنعت هوایی کشور زمین‌گیر شده و خسارت‌های مادی و معنوی هنگفتی از جمله نوسانات ارزی را بر پیکره این صنعت مهم کشور وارده کرده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی اروند با اشاره به اینکه ناوگان هوایی کشور بزرگترین لطمه را از تحریم‌های اعمال شده بر اقتصاد کشور تحمل می‌کند، اظهار امیدواری کرد با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تغییر مدیریت‌ سازمان هواپیمایی کشوری شاهد شکوفایی و ارتقای سطح ایمنی و امنیت در صنعت هوایی کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت هواپیمایی اروند با تکیه بر تجارب و منابع انسانی متخصص کشور و سرمایهگذاری بخش خصوصی جهت رونق صنعت حمل و نقل هوایی کشور فعالیت خود را به زودی آغاز میکند.