به گزارش افکارنیوز، حسین هاشمی در مراسم روز جهانی غذا گفت: هیچ گزارش نگران‌کننده‌ای درباره‌ی استاندارد و کیفیت مواد غذایی مانند گوشت مرغ عرضه شده در تهران دریافت نکرده‌ایم.

او با اشاره به این‌که جمعیت تهران معادل یک شانزدهم جمعیت کشور یعنی حدود دوازده میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است، گفت: ممکن است در برخی واحد‌های غیررسمی و زیرپله‌ای مواد غذایی مشکلاتی وجود داشته باشد، اما هیچ مشکلی در زمینه‌ی کیفیت محصولات تولیدی واحد‌های رسمی نداریم.

استاندار تهران پس از اظهارات رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نباید با اظهارات غیرکارشناسی درباره‌ی استاندارد مواد غذایی مردم را نگران کنیم.

رییس کمسیون بهداشت مجلس امروز در مراسم روز جهانی غذا با انتقاد شدید از عملکرد سازمان استاندارد گفت: برنج‌های وارداتی آلوده بودند اما سازمان استاندارد این موضوع را نادیده گرفت هم‌چنین سوسیس و کالباس‌های تولید داخل مشکل کیفی دارند ضمن این‌که برخی صنایع لبنی هم در تولید محصولات خود برای کاهش آلودگی میکروبی آب ژاول به محصولات خود اضافه می‌کنند که این کار غیرمجاز است.

همچنین چندی پیش یکی از مسوولان میوه و ترهبار تهران از آلودگی گوشتهای مرغ موجود در بازار به مقادیر زیادی از فلزات سنگین خبر داده بود.