استدلال دولت برای افزایش ساعت کاری چیست؟

به گزارش افکارنیوز، سالار مرادی در خصوص افزایش ساعت کاری کارمندان دولت و مشکلات به وجود آمده ناشی از این تصمیم به خصوص در کلان‌شهرها، اظهار داشت: این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد که باید ملاک‌ها و همه جوانب آن لحاظ شود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، ‌ تصریح کرد: کاهش ترافیک، تسهیل در ارائه خدمات به مردم، افزایش رفاه کارمندان و جلب رضایت آنها باید مد نظر در افزایش ساعت کار کارمندان باشد.

این نماینده مجلس افزود: در صورتی که این مسائل در نظر گرفته نشود قطعا ناهنجاری‌های زیادی را به همراه دارد و تاثیر منفی‌ آن نه تنها موجب افزایش بهره‌وری و راندمان کاری نمی شود بلکه منابع و هزینه به سیستم تحمیل می‌کند.

مرادی در مورد این نکته که افزایش ساعت کاری کارمندان همزمان با آغاز سال تحصیلی معضل ترافیک را دوچندان کرده است، ‌گفت: به هر حال مسئولان دولت در این راستا تصمیم گیری کرده و باید استدلال آنها را در این راستا شنید.

به گفته این نماینده مجلس، ارزیابی کنونی این طرح فعلا زود است و باید اثرات آن را در ماه‌های آینده بررسی کرد که آیا توانسته اهداف و نتایج مثبت را به همراه داشته باشد یا خیر.

وی تاکید کرد: افزایش ساعت کاری موجب ارتقا بهره‌وری نمی‌شود و در صورتی که بر مبنای رضایت کارمند نباشد موثر نیست.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به راهکارهای افزایش بهرهوری نیروی انسانی، بیان داشت: ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی کردن امور، کاهش بروکراسی اداری، برون سپاری براساس قانون اصل ۴۴ می توان در این مباحث موثر باشد.