به گزارش افکارنیوز، گاهی افراد از شغل کنونی خود رضایت ندارند و خواستار تغییر در شغل بوده و به جست‌وجو کار می‌پردازند، در برخی مواقع نیز افراد برای اولین بار اقدام به جست‌وجو کار می‌کنند و یا بعد از اخراج مجبور به یافتن کار جدید هستند.
در تمامی این مواقع با در نظر گرفتن زمان مناسب و پیشنهادهای ارائه شده، می‌توان با سرعت بیشتری به نتیجه رسید.

زمان‌های مناسب برای شروع جست‌وجو برای کار به شرح زیر هستند:

۱. وقتی آماده هستید.

به گفته محققان و روانشناسان زمانی که از نظر روحی و موقعیتی آمادگی لازم را دارید، اقدام به جست‌و‌جو بکنید.
در این حالت وقت‌گیر شدن این جست‌وجو شما را ناامید نخواهد کرد.

۲. زمان مناسب جست‌وجو را پیدا کنید.

زمان‌های خاصی از سال برای پیدا کردن شغل بهتر هستند. برخی از کارها ممکن است در فصلی خاص پرکارتر بوده و در برخی فصل‌ها تعطیل باشند و استخدام کمی داشته‌باشند. بنابراین مقدار استخدام در شغل‌های مختلف بستگی به صنعت و شغل مورد نظر شما دارد، اما در اکثر اوقات در تابستان و زمستان میزان استخدام اکثر مشاغل کمتر است.
اواخر سال نیز کمترین میزان استخدام در اکثر مواقع گزارش می‌شود.

۳. بعد از انجام تحقیقات شغل خود را پیدا کنید.

حتی در اقتصادهای بزرگ هم، بدون انجام تحقیقات نباید به انتخاب یک شغل پرداخت.
این امر مهمی است که شما بدانید چه کاری می‌خواهید انجام دهید و آن‌ را برای چه شرکتی انجام می‌دهید.
بعد از کسب اطلاعات و انتخاب شغل و شرکت مورد نظر، سعی کنید اطلاعاتی درباره نحوه گزینش و سوالاتی که در مصاحبات آن شرکت پرسیده می‌شود، به‌دست آورید.

۴. زمانی که به شغل جدید نیاز ندارید.

سعی کنید در زمانی که مایل به تعویض شغل خود بوده ولی در شرایط بحرانی نیستید، اقدام به جست‌وجو برای کار کنید.
در زمان‌هایی که احتیاج به کار دارید ممکن است فشار روحی بر شما وارد شود و شغل‌های غیرمناسب را نیز قبول کنید ولی در حالتی که نیاز ضروری به کار جدید ندارید می‌توانید با دقت و حوصله شغل و شرایط کاری مطلوب خود را پیدا کنید و بعد از شغل کنونی خود استعفا دهید.

۵. قبل از انزجار از کار کنونی خود اقدام کنید.

گروهی از افراد تا زمانی که از شغل فعلی خود متنفر نشوند، اقدام به جست‌وجو برای کار نمی‌کنند و فشارهای حاصل از ناراضی بودن آن را تحمل می‌کنند.
تحمل شغل تا زمان انزجار، سبب ایجاد استرس و تاثیرات منفی در روحیه افراد می‌شود و این می‌تواند در مصاحبه‌های شغلی بعدی شما نیز اثر سوء داشته‌باشد.

۶. بعد از اتمام پروژه‌های مهم برای شرکت کنونی خود شروع کنید.

قبل از اتمام وظایف و پروژ‌ه‌های مهم اقدام به جست‌وجو برای شغل جدید نکنید.
در این حالت تمرکز شما بین جست‌وجو برای شغل جدید و کار فعلی‌تان تقسیم می‌شود و این کار باعثعدم موفقیت شما در هر دو کار می‌شود و همچنین منجر به خراب شدن نتیجه پروژه‌ها و کارهای مهم شرکت شده و راه‌های بازگشت احتمالی شما به شغل کنونی‌تان را ازبین می‌برد.

۷. بعد از یک تعطیلات خوب کار خود را انتخاب کنید.

اگر عجله ندارید ابتدا استراحت کنید و به مسافرت بروید و بعد از آن کار جدید خود را پیدا کنید زیرا مدیر شما راضی نخواهد شد که بعد از روزها یا هفته‌ها آموزش به شما، تا زمان بازگشت از تعطیلات منتظر شروع بماند و به همین دلیل به شما مرخصی نمی‌دهد.
اگرچه موقعیت‌ها و پیشنهادهای خوب شغلی را نمی‌توان به دلیل تعطیلات رد کرد و باید مسائل شخصی را تا زمان مناسب به تعویق انداخت.

۸. بعد از یک تغییر مهم در زندگی(نه در میان آن) شغل جدید را جست‌وجو کنید.

در زمان تغییرات مهم زندگی مانند ازدواج یا بارداری، دقیقا به دلیل بالا، امکان مرخصی و استراحت به شما داده نخواهد شد و این امر می‌تواند بر شما فشار وارد کند.
بعد از گذراندن این دوره از زندگی خود، کار جدید را جستوجو کنید.