به گزارش افکارنیوز، تنها کافی است برای مشاهده این تنوع به یکی از مجتمع‌های تجاری مربوط به گوشی و لوازم جانبی در تهران مراجعه کنید تا شاهد دنیای بزرگی از قاب‌ها باشید.

شاید عجیب‌ترین قابی که با آن در فروشگاه‌های قاب فروشی مواجه شوید یک محافظ برای آیفون باشد؛ صورتکی که محل‌ قرارگیری انگشتان شما سوراخ‌های بینی این عروسک را بزرگتر از قبل می‌کند.

البته در این بین به قیمت‌های عجیبی هم برخواهید خورد؛ برای مثال گرانترین قاب که در یکی از فروشگاه‌های موبایل به فروش می‌رسید، ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت؛ یعنی قیمتی معادل یک گوشی هوشمند ارزان.

قاب‌های دیگری در این بازار به چشم می‌خورند؛ قاب‌های خرگوشی که قیمتی معادل ۱۰۰ هزار تومان داشتند از قاب‌های پرطرفدار محسوب می‌شدند و بیشتر از طرف دختران جوان مورد استقبال قرار می‌گرفتند.

در این میان قابی بسیار عجیب در بین سایر محافظ‌ها نظر کاربران را به خود جلب می‌کرد. این قاب به شکل یک دست بود که کاربران بعد از اینکه آن را روی گوشی خود نصب می‌کردند هنگام در دست گرفتن گوشی، باید دست خود را در یک دست ظریف پلاستیکی قرار می‌دادند تا از گوشی خود استفاده کنند.

بعضی از قاب‌ها هم بیشتر شکل جواهرات را به خود گرفته بودند تا قاب یک گوشی موبایل، به عنوان مثال برروی یکی از این قاب‌ها تعداد بسیار زیادی شیشه مشابه الماس کار شده بود.

البته تمامی قاب‌هایی که برای گوشی مثل آیفون طراحی شده، اینقدرها هم عجیب و قریب نیست، در این بین کاربران می‌توانند قاب‌های ژله‌ای را پیدا کنند که قیمت ‌آن‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان متغییر بود.

اکثر افرادی که اینگونه قاب‌ها را تهیه می‌کردند چندان دل در گروی شکل گوشی خود نداشتند و ظاهرا به فکر روزی بودند که می‌خواهند آیفون خود را به فروش بگذارند و مدل جدیدتری را با کمک این پول خریداری کنند.

در این بین یکی از خریداران اعتقاد داشت: موبایل را برای این خریداری می‌کنم که از امکانات آن استفاده کنم اگرچه چهره گوشی برایم اهمیت دارد ولی یک قاب ساده هم می‌تواند شکلی مرتب به دستگاه بدهد. به نظر من کاربرد قاب بیشتر هنگامی نمایان می‌شود که گوشی از دست می‌افتد و ضربه می‌بیند. قابی برای گوشی مناسب است که بتواند در برابر ضربات مقاومت بالایی از خود نشان دهد و شکل آن چندان هم اهمیت ندارد.

اما گروهی دیگر از مشتریان هم وجود داشتند که تنها معیار خود را روی زیبایی قرار داده بودند. مثلا دختر خانمی اعتقاد داشت: اینکه گوشیام ضربه ببیند چندان اهمیت ندارد چراکه جدیدترش را خواهم خرید اما ظاهر گوشی برای اهمیت بسیاری دارد؛ درصورتی که قاب مورد علاقهام قیمت بالایی هم داشته باشد آن را خواهم خرید چرا که فکرمیکنم این قاب من را تبدیل به فردی منحصر به فرد خواهد کرد.