افزایش قیمت خودروها پس از اظهارات نعمت‌زاده

به گزارش افکارنیوز، اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر منتفی بودن کاهش قیمت خودرو آب پاکی را بر روی دست مشتریان خودرو که انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند ریخت. مشتریانی که تا دیروز به امید کاهش قیمت تمایلی به خرید نداشتند امروز باید از ترس افزایش قیمت، خرید خود را از بازار خودرو انجام دهند.

البته با گذشت چند روز از صحبت‌های نعمت زاده هنوز بازار خودرو به تکاپو نرسیده و کمتر مشتری در این بازار وجود دارد. به اعتقاد فعالان بازار خودرو صحبت های وزیر نگرانی را در نزد مشتریان به وجود آورد و حتی خبرهای ضدو نقض شرکت های خودروساز مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها نیز بر حجم نگرانی ها افزوده است.

در همین راستا حسین زمانی افشار رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در گفت و گو با تسنیم با اشاره به اینکه در بازار امروز خرید و فروش خودرو محصولات ایران خودرو با ۵ درصد افزایش قیمت روبه رو شده اند، اظهارداشت: امروز قیمت انواع پراید در بازار افزایش یک تا ۲.۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

وی با بیان این که به عنوان نمونه پراید ۱۱۱ فول در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است، گفت: قمیت انواع پژو هنوز با افزایش روبه رو نشده است اما نمایشگاه داران تمایلی به فروش محوصلات خود نداشته و منتظر اعلام قیمت های جدید هستند.

میرازیی یکی از فروشندگان اتومبیل در گفت‌وگو با تسنیم، با اعلام اینکه این روزها کمتر خریداری در بازار خودرو وجود دارد، گفت: همه منتظریم تا قیمت های نهایی از سوی شرکت های خودروساز اعلام شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عمده تولیدات شرکت‌های خودروساز بدون مشتری در کارخانه‌ها انبار شده است.

این فعال بازار خودرو ضمن بیان این که با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی و آزادسازی ثبت سفارش آنها نوسان قیمتی نیز در این نوع خودروها به وجود آمده است، گفت: به نظر می رسد در هفته آینده خودروهای داخلی ۲ یا ۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کنند.

قیمت برخی از انواع خودروهای داخلی به شرح زیر است:

نوع خودرو

قیمت در بازار

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۷ دنده ای ۴۷ میلیون تومان
پراید ۱۱۱ ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پراید۱۳۱ ۱۶ میلیون ۸۰۰ هزار تومان
تندر۹۰ E۱ ۳۲ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
تیبا ۲۰ میلیون ۴۰ هزار تومان
سمندLxدو گانه سوز ۲۷ میلیون ۲۰۰ هزار تومان
پژو ۲۰۶ اس. دی V۹ ۵۱ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ اس. دی V۸ ۳۷ میلیون تومان
پژو پارس سال ۳۵میلیون تومان