به گزارش افکارنیوز، در ۷ ماه امسال، ۳۶۴ هزار و ۸۰۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۶ درصد کاهش داشته است.

تولید انواع خودرو در کشور طی مهر ‌ماه نیز ۶۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه بوده است که کاهش ۱۱.۲ درصدی را نسبت به مهر ۹۱ نشان می‌دهد.

در ۷ ماهه اول امسال، ۳۱۱ هزار و ۱۵۵ دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۳۲.۶ درصدی همراه بوده است.

تولید سواری در مهر‌ ماه نیز به ۵۶ هزار و ۶۴۸ دستگاه رسید که این رقم نشان‌دهنده افت ۱۳.۸ درصدی نسبت به تولید مهر سال گذشته است.

در مورد تولید وانت نیز باید به افت ۱۶.۶ درصدی در ۷ ماهه امسال اشاره کرد و در عین حال، تولید مینی‌بوس و میدل‌باس نیز در ۷ ماهه امسال ۶۰ درصد کاهش یافته است.

آمار تولید خودرو در ۷ ماهه امسال نشان می‌دهد که تولید اتوبوس در این مدت ۶۷.۷ درصد و تولید کامیونت، کامیون و کشنده ۶۵.۶ درصد کاهش داشته است.

در ۷ ماهه امسال، جمع تولید ایران خودرو ۱۳۸ هزار و ۶۶۲ دستگاه خودرو بود که نسبت به ۷ ماهه سال گذشته کاهش ۳۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید سواری در این شرکت در مهر ‌ماه نیز ۳۰ هزار و ۴۰۴ دستگاه بود که از رشد ۱۳.۵ درصدی نسبت به مهر سال گذشته برخوردار بوده است.

تولید سواری در شرکت پارس خودرو نیز در ۷ ماهه امسال به ۳۵ هزار و ۸۴۹ دستگاه رسید که با افت ۶۳.۱ درصدی نسبت به تولید ۷ ماهه ۹۱ همراه بوده است.

تولید سواری در این شرکت در مهر‌ ماه امسال نسبت به مهر ۹۱ نیز افت ۶۰.۲ درصدی را تجربه کرده است.

در مورد جمع تولید سواری توسط گروه خودروسازی سایپا هم باید به افت ۹.۷ درصدی در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

تولید سواری توسط سایپا در مهر ماه امسال نیز ۲۱ درصد کاهش نسبت به مهر سال گذشته داشته است.