به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا مصری با بیان اینکه هیات رییسه در جلسه امروز بحثبسیار مفصلی در مورد موضوع اقتصاد مقاومتی داشت گفت: قرار شد جلسات مشترکی با حضور هیات رییسه کمیسیون‌ تخصصی و ورزای مربوطه در هیات رییسه تشکیل شود که در همین راستا اولین جلسه هفته آینده با حضور محمود حجتی وزیر کشاورزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسات برنامه‌های اقتصادی دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی برای ورود جدی به این موضوع به خصوص با هدف کاهش تورم، ‌ ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم تبیین می‌شود تا تحت عنوان بسته کلی به عنوان اقتصاد مقاوتی تدوین شود.

مصری با بیان اینکه در این جلسات وزرای اقتصاد دولت به خصوص کشاورزی، ‌ اقتصادی، صنعت، ‌معدن و تجارت‌، نفت و نیرو دعوت خواهند شد گفت: تاکید بر آن است که عملا به سمت و سویی برویم که با اتکاء به داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی شاهد رونق و افزایش تولید باشیم و موانع تولید را از سر راه بر داریم.

سخنگوی هیات رییسه ادامه داد: این جلسات مربوط به مسائل اقتصادی همچون مسائل مالی، بانکی و ارزی است تا دولت و مجلس با همکاری یکدیگر اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را با اتکا به درون نهادینه کرده و موانع را از سر راه بردارند.

وی توضیح داد: جمع بندی نهایی این جلسات تهیه طرح و لایحه و به طور کلی قانون است که در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد یا اینکه گزارشی در صحن علنی قرائت شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

مصری ادامه داد: تاکید ما در این جلسه بر این بود که باید به اقتصاد داخلی برگردیم البته دوستان کارخود را در عرصه سیاست خارجی نیز باید دنبال کنند اما چون اعتمادی به دشمن و آمریکا نداریم، لذا معتقدیم که باید اقتصاد متکی بر داخل کشور به صورت قوی نهادینه شده و دنبال شود.