بهترین حالت کار در ادارات روزی نیم ساعت

به گزارش افکارنیوز، علی ربیعی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید بانک توسعه تعاون گفت: هم اکنون بیست میلیون شغل در ایران داریم که اگرضرب در ۸ ساعت در روز و همچنین ضرب در۱۰ ماه کاری سال و ۳۰ روز ماه شود آن وقت یک ثروت ۴۸ هزار میلیاردی ساعتی از کار به دست می آید که این سرمایه اصلی کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون در بهترین حالت در ادارات روزانه نیم ساعت و در صنعت دو و نیم ساعت کار مفید انجام می شود که باید گفت امروز دیگ نفت طلا نیست بلکه بلا شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: در تغییر و تحولاتی که اتفاق می افتد شاید یک دلیل افراد باشد و دلیل دیگر استفاده از افراد تخصصی تر، برخی تغییرات من در زیر مجموعه های وزارتخانه به این دلیل بود که افراد اطلاعات کافی در حوزه های مختلف نداشتند اما بعضی تغییرات به دلیل استفاده از ایده های نو و افراد تازه نفس است.

وی افزود: تعاون می تواند بخش عدالت گرایانه خصوصی سازی را در کشور ایجاد کند با این حال امروز خصوصی سازی وضع خوبی ندارد و خصوصی سازی واقعی ناچیز بوده است که البته ساختارهای دولتی به شکلی بود که واگذاری ها بیشتر به شبه دولتی ها صورت گرفت تا بخش خصوصی واقعی.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بهترین حالت استفاده از نقدینگی در دست مردم فعالیت تعاونی ها است که اگر بخش تعاون فراموش شود ممکن است در مسیرهایی بیافتیم که فاصله طبقاتی بالا برود.

وی گفت: نگاه به تعاونی ها مطرح کردن ویترینی برای اقتصاد و بخش شعاری کار نیست، اما با این حال امروز بخشی از تعاونی ها در مسکن مهر زمین گیر شده اند و باید برای خروج بخش تعاون از این وضعیت برنامه ریزی شود.

ربیعی با اعلام اینکه شغل فقط در صنایع بزرگ نیست و امروز تنها ۵ درصد مشاغل کشور در این بخش ایجاد شده است، افزود: بخش خدمات می تواند شغل زیادی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه یک مطالعه نشان داد که شکست بخشهایی مانند فرش و نساجی به دلیل نبود نیروی شاغل طراح بوده است، اظهار داشت: اینها مشاغل کوچکی است که می توان از طریق تعاونی ها ایجاد و گسترش داد.