تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت لیزینگ پارسیان

آقاي شايسته مديرعامل بانک، در اين مراسم از زحمات ، پيگيري ها و توانمندي هاي اجرايي آقاي دکتر حنيفي در مدتي که سکان داري شرکت ليزينگ پارسيان را برعهده داشت، قدرداني کرد و خاطر نشان کرد : ليزينگ يکي از شرکت هاي بزرگ گروه مالي پارسيان است که عليرغم تمام محدوديت ها و تحريم ها توانست با دقت و برنامه ريزي، کارهاي مثبتي را انجام دهد و در دوران آقاي دکتر حنيفي خيلي ازکارهاي مهم و مثبت به ثمر نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر لزوم دوری از انحصارلیزینگ تنها به صنعت خودرو افزود: لازم است در کنار فعالیت خودرویی به کالاهای سرمایه ای دیگر نظیر کشتیرانی، صنعت و دیگر اقلام نیز توجه شود. وی دراین زمینه اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در بیمه نیز کاهش سهم خودرو به حدود ۲۰ درصد بود که این اقدام امروز قدرت چانه زنی ما را بالا برده است. لیزینگ هم اگر در بازارهای متنوعی حضور پیدا کند، قدرت چانه زنی بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیر عامل بانک پارسیان درادامه سخنانش بر لزوم ورود شرکت لیزینگ به بورس تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون شرکت های بیمه و تجارت الکترونیک در بورس حضور دارند و گزارش های شفاف مالی ارایه می دهند، از این رو باید تلاش کرد تا سال آینده اقدامات لازم برای ورود شرکت لیزینگ بر روی تابلوی بورس یا حداقل فرا بورس فراهم شود.

آقای شایسته ضمن تبریک به آقای آقا محمدیان اظهار داشت: دکترآقا محمدیان فردی است که از داخل لیزینگ رشد کرده و تجربیات خوبی بدست آورده است و من امید دارم که حضورش زمینه‌ساز اثرات مثبت و ماندگار خواهد بود و با توان و ارتباطاتی که دارد می تواند حرکت خوبی برای لیزینگ ایجاد کند.

آقای دکتر حنیفی نیز در این مراسم ضمن تبریک به آقای دکتر آقا محمدیان، از حمایت ها و اعتماد آقای شایسته، اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان شرکت تشکر کرده و گفت: با توکل و تلاش همه همکاران شرکت، لیزینگ توانست در این سال‌ها به روند رو به رشد خود ادامه دهد. همواره از خاطراتی که از بودن خود در لیزینگ دارم به عنوان خاطرات خوب یاد می کنم و برای آقای دکتر آقا محمدیان توفیق روزافزون را ازخداوند متعال مسئلت دارم.

آقای دکتر آقا محمدیان، مدیر جدید شرکت لیزینگ نیز در این نشست، ضمن تشکر از مدیران بانک به خاطر اعتمادشان به وی از زحمات آقای دکتر حنیفی، به دلیل تلاش بی وقفه و اثرگذارش در مدتی که مسئولیت شرکت را بر عهده داشت قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که بتواند با حمایت مدیران بانک به نحو احسن و در جهت رشد و تعالی شرکت و بانک گام بردارد.

وی در سخنانی اظهار داشت: می توان گفت لیزینگ در کشور با پارسیان جا افتاد و گسترش یافت، اگر چه در گذشته با محدویت هایی که از سوی بانک مرکزی در زمینه مقررات لیزینگ مطرح شد و تحریم ها و عدم تدوین مقررات مشکلاتی برای لیزینگ بوجود آمد، اما امیدوارم در شرایط مساعد فعلی با تلاش همکارانم و با انجام اقداماتی از قبیل ساختار سازمانی، بهبود ساختار مالی، وصول مطالبات بخصوص در بخش شناورها، افرایش سود آوری و برطرف کردن موانع ورود به بورس، بتوانم گام های موثری در جهت پیشرفت شرکت بردارم.

آقاي يزدانجو، مديرعامل شرکت سرمايه گذاري پارسيان و مدير ناظر بر شرکت هاي گروه مالي پارسيان نيز براي آقايان دکترحنيفي و دکترآقا محمديان آرزوي موفقيت کرد و اظهار اميدواري کرد که با تلاش هاي مديريت جديد شرکت ليزينگ، هر چه زودتر اقدامات لازم براي ورود اين شرکت به بورس فراهم شود.