به گزارش افکارنیوز، برخی کمپانی‌ها، خودروهایی را تولید کرده‌اند که دقیقا برای هوای برفی مناسب هستند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است به معرفی این خودروها پرداخته است. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این خودروها این است که برای سواری در شرایط آب و هوای برفی بهترین انتخاب هستند. کارخانه ژاپنی «سوبارو» در این فهرست سه خودرو دارد. «بی‌ام‌و»، «ولوو»، «آئودی» و «تویوتا» از دیگر کارخانه‌های اتومبیل‌سازی دنیا هستند که در این فهرست نماینده‌ای دارند. این مطلب را بخوانید تا با هشت خودرو آشنا شوید که در روزهای یخبندان زمستان بهترین‌ها هستند.

Subaru Outback


این خودرو با اندازه متوسط خود و چرخ‌های پرقدرتش یکی از بهترین خودروها برای جاده‌های خیس، برفی و یخ‌زده است. این خودرو در نوع چهار سیلندر و شش سیلندر و چهار دنده و پنج دنده عرضه می‌شود. حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب این خودرو در مدت ۹ ثانیه به ۱۰۰‌کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتور چهار سیلندر این خودرو ۱۷۳ اسب‌بخار قدرت و موتور شش سیلندر آن ۲۵۶‌اسب‌بخار قدرت دارد.

Subaru XV Crosstrek



دومین خودرو این فهرست نیز یک ماشین تولید کمپانی ژاپنی «سوبارو» است. این خودرو جمع و جور که سال گذشته میلادی به بازار عرضه شده است، ۸.۷ اینچ از سطح زمین فاصله دارد. موتور این خودرو چهار سیلندر بالغ بر ۱۴۸ اسب بخار قدرت دارد. در این خودرو صندلی‌هایی نصب شده که قابلیت گرم شدن دارند. علاوه بر این آینه‌های جانبی در سرمای زمستان گرم شده و اینگونه دیگر بخار روی سطح آینه‌ها مانع از دید راننده نمی‌شود.

Volvo XC۷۰




این خودرو کمپانی «ولوو» یک نسخه پیشرفته از Volvo V۷۰ است. این خودرو از سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شده است و در نسخه جدید تغییرات چشمگیری در موتور آن ایجاد شده است. موتورهای جدیدی که روی این خودرو تعبیه شده است، موتورهای Euro ۶ هستند که علاوه بر سوخت‌وساز روان، میزان مصرف سوخت خودرو را نیز به شدت کاهش می‌دهند. این خودرو ۸.۳ اینچ از سطح زمین فاصله دارد.

Audi Allroad





خودرو Audi Allroad، اتومبیلی است که از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون در آلمان و مکزیک تولید شده و طراحی آن موتور جلو، با چهار چرخ محرک است. فاصله این خودرو از سطح زمین ۷.۱ اینچ است. یک موتور دو لیتری چهار سیلندر روی آن تعبیه شده که بالغ بر ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت برای Audi Allroad فراهم می‌کند. این خودرو در بین اتومبیل‌های هم‌رده خود بیشترین صرفه‌جویی را در مصرف سوخت به خود اختصاص داده است.

Toyota Sienna AWD



این خودرو خانوادگی که قابلیت جای دادن هفت مسافر را در خود دارد از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون تولید می‌شود. این خودرو در کلاس «مینی‌ون» طبقه‌بندی می‌شود. «مینی‌ون»، گونه‌ای از خودرو است که از لحاظ ظاهری شبیه به خودروهای ون است و برای حمل و انتقال افراد طراحی شده است. این خودرو بالغ بر ۶.۶ اینچ از سطح زمین فاصله دارد و موتوری ۳.۵ لیتری روی آن تعبیه شده که ۲۶۶‌اسب‌بخار قدرت به آن می‌بخشد.

BMW Gran Turismo


«بی‌‌ام‌و گرن توریزمو» خودرویی است که از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون در آلمان تولید شده‌است. این خودرو شش سیلندری با موتوری با دو نوع قدرت عرضه شده است: ۲۴۰ اسب‌بخار و ۳۰۰ اسب‌بخار. این خودرو نسبت به سری‌های دیگر بالغ بر هشت اینچ بیشتر از سطح زمین فاصله دارد. چراغ مه‌شکن قوی، صندلی‌های گرم‌شونده جلو و عقب و امکاناتی دیگر باعثشده است که این خودرو برای بدترین شرایط آب و هوایی زمستان نیز آماده و ایمن باشد.

MINI Countryman ALL۴S



این خودرو یک اتومبیل شاسی بلند است که کارخانه آلمانی «بی‌ام و» آن را تولید می‌کند. این خودرو که نخستین خودرو شاسی بلند در تیپ مینی است از پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار عرضه شده است. این خودرو در شهر «گراتس» و به‌دست خودروساز اتریشی Magna Steyr است. این خودرو چهار در و چهار سیلندر بالغ بر ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت دارد و از سطح زمین ۵.۹ اینچ فاصله دارد.

Subaru Legacy



سوبارو لگاسي خودرويي است كه از سال ۱۹۸۹ ميلادي تاكنون در ژاپن توليد شدهاست. اين خودرو در كلاس خودرو سايز متوسط طبقهبندي ميشود. اين خودرو با دو نوع موتور چهار و شش سيلندري به بازار عرضه شده است. اين خودرو ۵.۹ اينچ از سطح زمين فاصله دارد. وزن اين خودرو بالغ بر هزار و ۲۴۵ كيلوگرم است و حداكثر سرعت آن به ۱۸۳ كيلومتر بر ساعت ميرسد. شتاب اين خودرو در مدت ۱۱ ثانيه به ۱۰۰ كيلومتر در ساعت ميرسد.