بازگشت بنز آلمان به صنعت خودروی ایران

به گزارش افکارنیوز، هاشم یکه‌زارع مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بیان این که در این سمینار خواسته‌هاو شرایط خود را به میهمانان این مراسم توضیح داده‌ایم، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم یک خودروساز واقعی در سطح بین‌المللی باشیم باید تعامل خود را با شرکت‌های خارجی گسترش و محصولات با کیفیت به بازار عرضه کنیم.

وی با بیان این مطلب که پژو در طول ۲ سال گذشته به خاطر تحریم‌ها نتوانست همکاری مناسبی را با صنعت خودروسازی کشور داشته باشد، افزود: با رفع تحریم‌ها این موانع برطرف شده است به نحوی که در قالب همکاری‌های مشترک درصددیم محصولات جدید را به بازار معرفی و انتظارات مردم را پاسخ دهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر همکاری با شرکت‌های فرانسوی درصددیم با تعدادی از شرکت‌های آلمانی نیز تعاملاتی را انجام دهیم اما این امر بعد از رفع کامل تحریم‌ها میسر خواهد شد.

یکه‌زارع با تاکید بر اینکه شرکت مرسدس‌بنز به بازار ایران بازخواهد گشت تصریح کرد: با برنامه‌ریزی در روند تولید محصولات توانسته‌ایم افزایش روزانه ۵۳ درصدی محصولات خود را محقق کنیم اما این امر کافی نبوده و تا پایان سال این افزایش روزانه را به ۷۵ درصد خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو بر تاثیر تعاملات میان شرکت‌های داخلی و خارجی در رشد سریع تولیدات اشاره کرد و اظهار داشت: با افزایش تولید از زیان‌دهی فاصله گرفته و در سال بعد محصولات جدیدی را به بازار عرضه خواهیم نمود.

یکه‌زارع ضمن بیان این مطلب که تولید یک محصول ۱۷ تا ۲۴ ماه زمان لازم دارد گفت: در ۳ ماهه سال بعد اولین محصول جدید خود را به بازار ارائه می‌کنیم. البته در کنار این محصول جدید محصول مشترکی نیز با فرانسه در سایت ایران‌خودرو در دست تولید است که ۸۰ درصد این محصول در زنجیره جهانی عرضه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که دنا تیرماه سال آینده به بازار عرضه می‌شود اظهار داشت: دستاورد دیگر این همایش لزوم حرکت خودروسازان به سمت صادرات بوده است که به همین واسطه گروه خودروسازی ایران‌خودرو هدف‌گذاری خود را بر صادرات ۳۰ درصدی محصولات خود قرار داده است که این امر طی ۳ سال صورت خواهد گرفت.

یکه زارع علل کاهش تولید شرکت‌های خودروساز را مقررات بانکی عنوان کرد و گفت: تحریم سهم ناچیزی در مشکلات صنعت خودروسازی داشته است بلکه باید بگویم مقررات بانکی، کمبود نقدینگی و عدم ارائه تسهیلات باعثشده تا خودروسازان نتوانند جوابگوی مشتریان خود باشند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو اضافه کرد: با تعاملات صورت گرفته از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت امیدواریم مشکلات چرخه تولید شرکتهای خودروساز برطرف و در آینده افزایش حجم تولید به وجود آید.