رنو آماده همکاری استراتژیک با ایران

به گزارش افکارنیوز، ژیل نورماند در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران اظهار داشت: در حال حاضر رنو چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان است و تولید این شرکت تا سال ۲۰۰۶ به ۱.۷ میلیون تن خودرو رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با شرکت دایملر مشارکت داریم، افزود: در هفته‌های اخیر یک بحثمشارکتی نیز با شرکت میتسو‌بیشی داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش از ۵۰ درصد تولیدات رنو در خارج از قاره اروپا به فروش می‌رسد، اظهار داشت: آماده‌‌ایم با ایران همکاری استراتژیک داشته باشیم.

نورماند تصریح کرد: تولید خودروهای دوستدار محیط زیست از جمله برنامه‌های گروه رنو است و در حال حاضر خودروهایی تولید می‌کنیم که خروجی اگزوز آنها صفر است و هیچ دی‌اکسید کربنی تولید نمی‌کنند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد سهم بازار این خودروها در اروپا به رنو تعلق دارد و در حال حاضر بر روی طرح کاهش CO۲ خروجی از اگزوز خودروهای بنزینی کار می‌کنیم.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میزان خروجی دی‌اکسید‌کربن از اگزوز خودروها در سال ۲۰۱۳ در هر کیلومتر ۱۲۰ گرم تعیین شده و این رقم تا سال ۲۰۱۶ به کمتر از ۱۰۰ گرم خواهد رسید.

رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شرکت رنو با بیان اینکه شرکت رنو به دنبال تولید محصولات لاتینی است، گفت: این محصولات از لحاظ طراحی، مدرن محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه گروه رنو در ۱۰ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در ۷ مدل در ایران عرضه کرده است، گفت: در هر کشوری که پتانسیل بزرگی برای ما محسوب شود، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و سکوی استراتژیک ایجاد خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: رنو از همه سازمانهای بینالمللی دیگر، ایرانیتر است.