قیمت هندوانه برای " شب یلدا " مشخص شد

به گزارش افکارنیوز، مصطفی دارایی نژاد در مورد تأمین میوه شب یلدا اظهار داشت: میوه بیش از نیاز در بازار وجود دارد و هیچ مشکلی در زمینه تأمین آن نیست. یکی از مهمترین میوه‌های شب یلدا هندوانه است که در حال حاضر قیمت آن در میدان بزرگ هرکیلو ۲۵۰ تومان است ولی طی دو الی سه روز آینده هندوانه نو وارد بازار می‌شود که قیمت آن سر زمین حدود کیلویی۸۰۰ تومان است و در میدان حدود هزار تومان به فروش می‌رسد ولی این هندوانه برای شب یلدا در خرده فروشی به قیمت ۱۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

وی در مورد انار که یکی از میوه‌های مرسوم در شب یلدا است، گفت: از نظر میزان انار در بازار باید بگویم حجم تولید این میوه دو برابر سال گذشته است که قیمت آن از ۲۰۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان است و احتمالا شب یلدا حدود ۱۰ درصد گران تر خواهد شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: در سال جاری میزان تولید میوه بالا بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد، به نوعی که تولید پرتقال دو برابر سال گذشته بوده و به همین دلیل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد زیر قیمت فروخته میشود و در مورد سیب درختی نیز به دلیل سرمازدگی که رخ داد حدود ۳۰ درصد کاهش یافته ولی با این حال، کمبودی در بازار وجود ندارد و برای شب عید نیز مشکلی برای تأمین سیب نیست. قیمت سیب در میدان ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان است.