قیمت طلا در هفته‌های آینده تغییری نمی‌کند

به گزارش افکارنیوز، تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که روند قیمت اونس جهانی طلا در هفته‌های آتی یک روند پیچیده خواهد بود.

در این نظرسنجی که از ۲۰ تحلیلگر تکنیکال کمک گرفته شده است، ۷ نفر معتقد بودند که قیمت‌ها افزایش می‌یابد، ۷ نفر اعتقاد داشتند که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و ۶ نفر هم عنوان می‌کردند که قیمت‌ها تغییر زیادی نمی‌کند.

با این حال، در تحلیلی که کیتکو ارائه داده است، پیش‌بینی شده که میانگین قیمت اونس جهانی طلا تا پایان سال‌جاری میلادی در حد ۱۲۷۲ دلار خواهد بود. همچنین قیمت هر اونس طلا در سال آینده تا ۱۱۲۵ دلار کاهش می‌یابد.

در همین رابطه محمد کشتی‌آرای با اشاره به نظرسنجی‌ها در رابطه با پیش‌بینی قیمت طلا اظهار داشت: در نظرسنجی‌ای که صورت گرفته، ۶ نفر معتقد بودند که قیمت‌ها در هفته‌های آتی تغییری نمی‌کند و من نیز همین اعتقاد را دارم.

به گفته وی، ما در چند روز گذشته شاهد بودیم که شاخص خاصی در بازار جهانی اتفاق نیفتاده که بخواهد منجر به کاهش قیمت طلا شود، بنابراین در یک هفته آینده قیمت‌ها به همین شکل خواهد بود.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: در یک هفته گذشته تغییرات قیمت اونس جهانی طلا در حد ۱۰ دلار و در ۴۰ روز نیز در حد ۱/۷ درصد کاهش قیمت داشته است.

کشتی‌آرای با اشاره به بازار داخلی طلا و سکه نیز تصریح کرد: در بازار داخلی با توجه به افت قیمت‌ها در هفته گذشته، تعادل عرضه و تقاضا در بازار به‌هم خورد، ولی در چند روز بعد با توجه به واقعی شدن قیمت، قیمت طلا و سکه به روال عادی برگشت.

وي خاطرنشان كرد: آرامش در بازار هم ميتواند صنعت طلا را سامان دهد و هم سرمايهگذاران را راهنمايي كند.