اولین سخنان رئیس اتاق ایران بعد از انتخابش

به گزارش افکارنیوز، غلامحسین شافعی به عنوان یکی از نامزدهای ریاست اتاق بازرگانی ایران در معرفی خود اظهار داشت: ۱۴ بار به عنوان صادر کننده نمونه استانی، ۳ بار به عنوان صادر کننده نمونه کشوری و همچنین به عنوان واحد نمونه معرفی شده‌ام و تاکنون ۳ کتاب را تدوین و منتشر کردم.

وی افزود: تاکنون ۲۶ سال در اتاق بازرگانی حضور داشتم و ۶ سال در اتاق ایران فعالیت کردم.

شافعی گفت: اتاق بازرگانی امروز نام معتبری است و از جایگاه والایی برخوردار است و این اعتبار به واسطه گذشتگانی است که برای اتاق رنج و مرارت کشیده‌اند لذا حس آرامش و اتحاد و انسجام در اتاق بازرگانی نشانه بلوغ بخش خصوصی است لذا باید بدون اتکا به دیگران اتاق بازرگانی باید خودش را اداره کند.

شافعی افزود: در آستانه دوران جدید اما پریشان قرار داریم چرا که در طول ۸ سال گذشته بی‌نظیرترین دریافت‌های ارزی، بی‌نظیرترین پروژه های عمرانی و استفاده از منابع بانک مرکزی در قالب شعارهای عوام‌گرایانه داشته‌ایم که حاصل آن چیزی جز درد و رنج برای مردم محروم نداشته است.

وی افزود: در مدت ۵ سال گذشته بخش تولیدی و بنگاه‌ها رها شده‌اند و رنج‌های زیادی کشیده شده است.

وی با اشاره به حماسه سیاسی گفت: امروز با وضعیت حساسی مواجه هستیم و واقعیت این است که تا چند نسل دیگر چنین فرصتی ایجاد نمی‌شود لذا دیگر فرصت اشتباه نداریم.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید مشاور سه قوه باشد گفت: یک مشاور دلسوز و صادق نباید بله قربان گو باشد و باید نگاه ملی به مسائل کشور داشته باشد و به اقتصاد کشور ادای دین کند.

شافعی گفت: اهداف حاکمیت از اهداف ما جدا نیست برای رسیدن به راهکارهای اجرایی باید سعی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت کم نظیر به وجود آمده گفت: تشکل‌های اقتصادی باید پرتوان‌تر از گذشته در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشند تا میدان عمل کافی برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به کمیسیون‌های اتاق گفت: کمیسیون‌های اتاق هسته‌های پرثمری هستند لذا باید از این ظرفیت در برنامه‌ریزی آینده اتاق استفاده کرد و اتاق باید مدیریت لازم را داشته باشد تا به یک اتاق چالاک تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌ها گفت: باید توان کارشناسی اتاق ارتقا پیدا کند و همچنین اتاق‌های استان‌ها نیز استقلال داشته باشد.

وی افزود: اتاق بازرگانی باید با افزایش تعاملات بین‌المللی به دیپلماسی فعال دولت کمک کند و این کار باید در قالب تجدیدنظر در وضعیت فعلی و برگزیدن راه جدید ایجاد شود.

شافعی گفت: انضباط سازمانی، اخلاق‌مداری و حفظ کیان خانواده اتاق از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کرد.

این نامزد ریاست اتاق بازرگانی گفت: در اتاق‌های بازرگانی کشور باید به کمیسیون‌ها توجه ویژه شود و از توان کارشناسی و تخصصی کمیسیون‌ها نیز باید بهره‌مند شد.

شافعی با تأکید بر اینکه هر کسی مسئول تر است باید بیشتر سنگ زیرین آسیاب باشد گفت: من با ویژهخواری مبارزه میکنم و باید اعتماد حاکمیت اتاق بالاتر برود.