به گزارشافکارنیوز، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مستضعفان در جمع مدیران و کارکنان این معاونت، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و سازمان‌های تابعه سخن می‌‌گفت، اظهار داشت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌ عنوان متولی نظام برنامه‌ریزی کشور باید سمت و سوی اقتصاد کشور را به مسیری هدایت کند که بتوانیم کشور را بدون نفت اداره کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به روند تحریم‌ها که بالغ بر ۳۰ سال بر اقتصاد کشور چنگ زده است، گفت: به همان اندازه که برنامه‌ریزی در اقتصاد مقاومتی حایز اهمیت است، به همان اندازه نیز در صورتی که آثار عملی لغو تحریم‌های غیرانسانی و غیرعادلانه در اقتصاد کشور هویدا شده و منابع و امکاناتی وارد اقتصاد کشور شود، ضرورت دارد که در هزینه‌کرد آن اهتمام و درایت لازم به‌ عمل آید.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه انفال و یوسف اظهار داشت: تردید نمی‌توان کرد که همه مساعی جهان به‌کار گرفته شده بود که در مقابل پیروزی انقلاب اسلامی ایران مانع و رادع ایجاد کرده و جلوی پیروزی آن را بگیرند، اما به یاری خداوند و با تدبیر امام خمینی(ره) و مقاومت ملت بزرگوار ایران، انقلاب به اهداف خود رسید.

نوبخت خاطرنشان کرد که برای عبور از گردنه‌های سخت باید تدبیر مناسب اندیشه کرد.

وی با اشاره به روند مقاومت رزمندگان اسلام در طول سال‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: ارتش عراق با دوازده لشکر مکانیزه و مجهز و با تحریک و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ به ایران حمله کرد، اما نتوانست این انقلاب را شکست دهد و در نهایت این خداوند رحمان بود که جنگ تحمیلی را خاتمه داد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به بسیجیان این معاونت، گفت: نوع مأموریت شما بسیجیان با رویکرد نظامی و سازندگی متفاوت است و شما در عرصه مدیریتی و برنامه‌ریزی باید بتوانید الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را متناسب با نیازها و شرایط کشور طراحی کنید.

وی در خاتمه اظهار داشت: معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیسجمهور به عنوان مسؤول برنامهریزی کشور باید بتواند برای سناریوهای مختلف پیش آمده، برنامه لازم را طراحی و در اختیار دیگر دستگاهها بگذارد تا از این رهگذر به رشد و توسعه متوازن نایل شویم.