قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی

به گزارش افکارنیوز، به علت سرگردانی بازار در مورد زمان شروع برنامه تعدیلی سیاست‌های محرکی فدرال رزرو و رشد، ارزش اوراق بهادار که جذابیت طلا را کاهش داده است، قیمت طلا امروز دوشنبه تغییرات قیمتی زیاد نداشته است.

هر اونس طلا(معادل ۳۱.۱۳۲گرم طلا) در ابتدا بیش از یک دلار کاهش یافت اما در لحظه انتشار این خبر ۱۸ سنت افزایش یافت و به ۱۲۲۹.۲۸ دلار رسید.

با وجود انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا که احتمال تعدیل سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو در ماه جاری میلادی را افزایش داده است، قیمت طلا در روز جمعه سطح قیمتی خود را حفظ کرد.

الکسیس گراتی یک اقتصاددان گفت: «از نظر ما، می‌تواند انتظار بهبودی کوتاه‌مدت در قیمت طلا را داشت، حالت بازار در مورد وضعیت اقتصاد کلان در آمریکا اغراق‌آمیز است.»

وی افزود: «انتظار ندارم که بانک مرکزی آمریکا خرید اوراق قرضه ۸۵ میلیارد دلاری خود را در این ماه کاهش دهد.»

قیمت طلا حدود ۲۷ درصد در سال جاری به علت تغییر سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران از طلا به اوراق قرضه و بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا کاهش یافت.

گراتی اضافه کرد: «قیمت طلا در سال آینده میلادی در بازه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار معامله خواهد شد که این نوسان قیمتی به علت انتشار آمارها و ارقام خواهد بود.»

ذخایر طلا صندوق گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایهگذاری طلا در روز جمعه ۳ تن کاهش یافت و به ۸۳۵.۷۱ تن رسید که کمترین میزان از اوایل سال ۲۰۰۹ به شمار میرود.