بیشترین نمران منفی را کدام خودروها دارند؟

نسخه چاپيارسال به دوستان
فارس گزارش می‌دهد
کاهش کیفیت خودروهای سواری در آبان ‌ماه

نمره منفی خودروهای سواری تولیدی در آبان ماه ۳.۴ درصد تنزل کیفی داشته و تعداد ایرادات مهم و اساسی این خودروها نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
خبرگزاری فارس: کاهش کیفیت خودروهای سواری در آبان ‌ماه

Tweet

به گزارشافکارنیوز، در آبان ماه امسال، مجموع خودروهای تولید شده در کشور اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با کاهش ۱.۱ درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی ۱۷.۳ درصدی مواجه شد.

در ماه اخیر، ۹۹ درصد از تعداد خودروهای تولید شده در کشور مربوط به خودروهای سبک(سواری و وانت) و ۱ درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین(مسافری و باری) بوده است.

در بخش سواری شاهد کاهش۶.۷ درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که قطع تولید خودروی رنو مگان و همچنین کاهش تولید سایر خودروهای شرکت پارس خودرو از جمله نیسان تیانا، پارس تندر و تندر ۹۰ از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی هستند.

از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در زمینه تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد لیفان(۱۸۰۰) ۶۲۰ در شرکت کرمان موتور و همچنین افزایش تولید خودروهای شرکت مدیران خودرو(MVMX۳۳ و MVM۵۳۰ و MVM۱۱۰) اشاره کرد.

در آبان ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نسبت به ماه قبل ۲۰.۲ درصد افزایش یافت به طوری که جمعاً ۱۵ مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۰ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۵ مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای ۱(فنربندی، تعلیق و فرمان)، ۲(موتور و انتقال قدرت)، ۳(ترمز) و ۴(تجهیزات الکتریکی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای ۵(تزئینات) و ۸(صداهای غیرعادی) است. عیوب بدنه شامل کدهای ۶(بدنه) و ۹(نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد ۷ است.

طبق جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری، خودروی نیسان تیانا محصول شرکت پارس خودرو در صدر و خودروی MVM۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، خودروی سایپا X۱۳۱ بیشترین نمرات منفی را کسب کرده است.

از طرفی شاهد افت ۹.۸ درصدی میانگین نمره منفی این بخش نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به خودروهای MVMX۳۳ است.

در بخش تزئینات و مونتاژی، خودروهای پژو ۴۰۵ و سمند بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند.

در این بخش شاهد بهبود ۲.۶ درصدی میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل نیز هستیم که بیشترین تغییر مربوط به خودروهای سایپا X۱۳۱ پارس خودرو و MVM۱۱۰ است.

در بخش بدنه خودروهای سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۱ پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب کرده‌اند، همچنین در این بخش نسبت به ماه قبل شاهد افت ۵ درصدی هستیم که بیشترین تأثیر در ایجاد این روند نزولی، مربوط به خودروهای MVM۱۱۰ و سمند است.

طبق اعلام سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل ۱۱.۴ درصد تنزل داشته که عمدتاً مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای MVM۱۱۰ و سایپا X۱۳۱ در این بخش است.

همچنین خودروهای لیفان X۶۰ و لیفان(۱۸۰۰) ۶۲۰ بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کرده‌اند.

تعداد ایرادات مهم و اساسی خودروهای سواری به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافت که عمدتاً مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X۱۳۱ است.

در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای تنزل کیفی ۳.۴ درصدی بوده که بخش عمده آن مربوط به قطع تولید خودروی با کیفیت رنو مگان و افزایش میانگین نمره منفی نیسان تیانا است.

در مورد روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری در آبان ماه نسبت به ماه قبل از آن باید گفت که MVM۵۳۰ بیشترین درصد بهبود و نیسان تیانا هم بیشترین درصد تنزل را داشتهاند.