خط مشی جدید کیفیت ایران خودرو با اولویت مشتریان

به گزارش ايكوپرس، در مقدمه ابلاغيه خط مشي كيفيت، از ايران خودرو به عنوان يكي از بزرگترين توليدكنندگان خودرو در سطح جهان كه محصولات خود را در چهار قاره توليد و عرضه مي كند، ياد شده است.

در این ابلاغیه عنوان شده که گروه صنعتی ایران خودرو خط مشی کیفیت خود را در راستای جهانی شدن، راهبری بازار خودرو در کشورهای اسلامی، دست یابی به کیفیت و خدمات در سطح جهانی به منظور کسب حداکثری رضایت و خلق ارزش برای مشتریان و تحقق سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

خط مشی کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در ۹ بند تنظیم شده که در بند نخست آن آمده است: ما در ایران خودرو بر این باوریم که چیزی جز بهترین ها را برای مشتریان و همکاران خود نمی‌خواهیم؛ بر این اساس در تلاشیم با بهبود مستمر، بالاترین ارزش را خلق کنیم.

در بند دوم این ابلاغیه آمده است که با مدیریت موثر بر منابع مالی و هزینه ها ضمن افزایش بازدهی سرمایه گذاری ها، شرایط لازم را برای سودآوری بیشتر در راستای تحقق رضایت ذی نفعان ایجاد می کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در بند سوم ابلاغیه خط مشی کیفیت اعلام کرده که برای کسب اطمینان از تکمیل چرخه کیفی رضایت مشتری، به ارتباط مستمر، حمایت و پشتیبانی و ارایه خدمات متعهدانه به مشتریان خود اهتمام می ورزیم.

وی در بند چهارم استقرار و اجرای اثربخش استانداردهای ملی و بین المللی ایمنی محصول در تمامی مراحل کاری در راستای حفاظت از مشتریان را از موارد مهم در خط مشی کیفیت دانسته و در بند پنجم، تولید و عرضه محصولات و خدمات بدون عیب در تمامی مراحل طراحی، تامین، تولید، فروش و خدمات پس از فروش در جهت جلب و ارتقای رضایت مشتریان را اولویت اصلی ایران خودرو عنوان کرده است.

مهندس یکه زارع بند ششم خط مشی کیفیت را به توسعه و تنوع محصولات و پلاتفرم ها از راه بهره گیری از فناوری های روز اختصاص داده که ایران خودرو از این راه، ضمن افزایش رضایت مندی مشتریان در جهت افزایش سودآوری و توسعه بازارهای جدید گام برمی دارد.

وی در بند هفتم، کاهش اتلاف ها در تولید را از دیگر موارد خط مشی کیفیت ایران خودرو عنوان کرده که ضمن ارتقای بهره وری، انعطاف پذیری و استفاده بهینه از خطوط تولید، شرایط لازم برای تحویل به موقع محصولات و جلب رضایت ذی نفعان را مهیا می‌سازد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بند هشتم ابلاغیه خط مشی کیفیت، ایجاد مشارکت های چندجانبه با شرکا و زنجیره تامین را مهم ترین اصل جدا ناشدنی در پیشبرد اهداف کلان ایران خودرو در سطوح ملی و بین المللی، تحقق ارتباط برنده – برنده و خلق ارزش برای ذی نفعان عنوان کرده و در بند نهم می افزاید: حضور ماندگار ما در عرصه جهانی با خلاقیت و مشارکت فعال کارکنان امکان پذیر است و بر این اساس به توسعه سرمایه های انسانی شرکت از راه افزایش دانش، انگیزش و رضایت کارکنان در جهت ارتقای کیفیت اهتمام داریم.

در پايان ابلاغيه خط مشي كيفيت ايران خودرو چنين آمده است: به منظور حركت در چهارچوب سياست هاي كيفي تعيين شده فوق، تمامي فرايندهاي موثر بر كيفيت محصولات و خدمات شركت ايران خودرو را شناسايي و تحت كنترل سيستم مديريت كييت مبتني بر الزامات استاندارد بين المللي ايزو ۹۰۰۱ ويرايش ۲۰۰۸ طرح ريزي و به صورت اثربخش به اجرا در مي آوريم.