به گزارش افکارنیوز، اختصاص بودجه عمرانی در سال جاری به شدت کاهش پیدا کرده و بر اساس آمارهای غیر رسمی که تاکنون اعلام شده است، در شش ماهه امسال کمتر از ۵ درصد بودجه عمرانی محقق شد و حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت.

آمارهای دیگری هم حاکی است که در ۸ ماهه امسال کمتر از شش هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص پیدا کرد. این در حالی است که در بودجه ۹۲ بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شده بود که در اصلاحیه بودجه ۹۲ هم به ۳۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. دولت یازدهم هم در لایحه بودجه ۹۳ بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجع عمرانی در نظر گرفته است.

مقایسه عملکرد بودجه جاری و عمرانی در ۱۶ سال گذشته نشان می دهد، هر چند تحقق بودجه جاری روند با ثباتی را بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد طی کرده است، ولی تحقق بودجه عمرانی نوسان بیشتری داشته و از ۶۰ درصد تا ۹۰ درصد در نوسان بوده است. در عین حال عملکرد بودجه عمرانی در سال ۹۱ به شدت سقوط کرده و به زیر ۳۰درصد رسیده است.

پیش بینی می شود که عملکرد بودجه عمرانی در سال جاری هم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در نوسان باشد که رکورد جدیدی در این زمینه محسوب می شود.