مدل ببین و نپرس، شیوه جدید تعیین مزد!

به گزارش افکارنیوز، هادی ابوی اظهار کرد: کارگران از این موضوع که روز آخر شیوه جدید دستمزد پیش رویشان قرار بگیرد، استقبال نمی‌کنند و با نزدیکی به پایان سال چندان به مساله دستمزد خوشبین نیستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان شیوه جدید تعیین دستمزد کارگران قرار گرفته‌اید یا خیر؟ گفت: تا این لحظه هیچ یک از گروههای کارگری برای تشریح تعیین دستمزد سال ۹۳ کارگران دعوت نشده‌اند و از مدل جدیدی هم که معاونت روابط کار قبلا از آن خبر داده بود، بی اطلاعیم؛ به نظر می رسد که مدل مورد نظر مسوولان مدل ببین و نپرس باشد.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: یکسری گفت‌وگوها انجام شده و قرار بود تا اتاق فکری برای مذاکرات اولیه به وجود آید یا در قالب همان کمیته دستمزد سال قبل، موضوع دنبال شود اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

این فعال کارگری متذکر شد: آنچه مسلم است تعیین دستمزد باید با نظر و مشورت همه شرکای اجتماعی صورت گیرد و اگر قرار به اعمال شیوه جدیدی است شرکای اجتماعی در جریان امر قرار بگیرند.

به اعتقاد وی، کارگران در طول سالهای تحریم همکاری خود را با دولتها نشان دادند و برای هر تصمیمی که گرفته شد نجابت به خرج دادند، اکنون نوبت دولت است که باید فکری برای افزایش سطح رفاه و معیشت خانوارهای کارگری بکند.