به گزارش افکارنیوز، حجت‌الله مهدیان افزود: ‌بدهی به بانک مرکزی بابت مسکن مهر داریم که خوشبختانه متناسب با دوران بازپرداخت فروش اقساطی واحدهای این طرح در حال تقسیط است. به‌عبارت دیگر ۸۰ درصد بدهی ما به بانک مرکزی تعیین تکلیف و تبدیل به خط اعتباری با مدت، نرخ و قسط مشخص شده است.

وی با بیان این‌که مابقی ۲۰ درصد هم در شرف انجام است، افزود: این درصد مصوبه مجمع عمومی را نیز دارد و هیچ مشکل خاصی در رابطه با ۲۰ درصد باقیمانده تبدیل قرارداد بین بانک مسکن و بانک مرکزی وجود ندارد.

وی با تاکید بر این‌که به‌زودی این اتفاق روی می‌دهد، اظهار کرد: به این ترتیب بدهی بانک مسکن به‌طور کامل تبدیل به خطوط اعتباری می‌شود، از سوی دیگر اقساط شروع شده است.

مدیر امور مالی بانک مسکن ادامه داد: با استمهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات موافقت شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود که با تنفس سه ساله بازپرداخت اقساط را از ابتدای سال ۹۵ شروع خواهیم کرد.

مهدیان در پاسخ به این پرسش که ۸۰ درصد بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی که تعیین تکلیف شده چه میزانی است، گفت: بدهی ما بانک مرکزی امروز چیزی حول و حوش ۴۳۰ هزار میلیارد ریال است، از این رقم ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار ریال تعیین تکلیف شده است. زمانی که بدهی تبدیل به تسهیلات می‌شود، دیگر اضافه برداشت یا بدهی نیست.

وی تصریح کرد: ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد ریال باقیمانده به‌زودی تبدیل به خط اعتباری با مدت، نرخ و قسط مشخص می‌شود و بازپرداخت اقساط این رقم نیز از اول فروردین ۹۵ آغاز می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر بانک مسکن ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد ریال به بانک مرکزی بابت مسکن مهر بدهکار است که در شرف انعقاد قرارداد قرار دارد.

مدیر امور مالی بانک مسکن با بیان این‌که روند بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر روند خوبی دارد، اظهار کرد: روند مثبت بازپرداخت از ابتدای امسال شروع شده و خوشبینی‌های ما نسبت به گذشته افزایش یافته است. در مجموع بازپرداخت اقساط روند صعودی دارد و به‌صورت ماهانه این روند را رصد می‌کنیم.

مهدیان با یادآوری اینکه قرار است بقیه منابع مالی مسکن مهر را از محل اقساط وصولی تامین شود، بیان کرد: قرار است ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ظرف دو سال (تا پایان سال ۹۴) از محل اقساط وصولی طرح مهر تامین مالی کنیم.