طلا گران شد

به گزارش افکارنیوز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا نگرانی ها از رشد اقتصادی در این کشور را افزایش داده و جذابیت بازار طلا را افزایش داده است، طلا در آستانه ثبت بزرگترین رشد قیمت از ماه اکتبر قرار گرفته است. امروز جمعه، قیمت طلا برای هشتمین جلسه متوالی افزایش یافت که طولانی ترین دوره رشد قیمت از جولای ۲۰۱۱ تاکنون است.

قیمت هر اونس طلا در معاملات آنلاین نیویورک روز پنج شنبه وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شد و در معاملات امروز نیز با ۸ دلار افزایش نسبت به روز گذشته مواجه شد و به ۱۳۱۲ دلار در هر اونس رسید.

قیمت فلز زرد در هفته جاری حدود ۲.۵ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش هفتگی از اواخر اکتبر تاکنون است.

میزان خرده فروشی در آمریکا به صورت غیرمنتظره ای در ماه ژانویه کاهش یافت و هفته گذشته آمریکایی های بیشتری فرم تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری پر کردند. این آمارها نشان می دهد که اقتصاد آمریکا سال جدید را با رشد آهسته تری آغاز کرده است.

اس پی دی آر گلد تراتست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، میزان دارایی هایش در روز پنجشنبه ۷.۵۰ تن افزایش یافته و به ۸۰۶.۳۵ تن رسیده است. این بیشترین افزایش میزان دارایی های این صندوق از اواخر دسامبر تاکنون بوده است.

شرکت بریک گلد، بزرگترین شرکت معدن کاری طلا، برای چهارمین دوره سه ماهه متوالی اعلام زیاندهی کرده و گفته است که قیمت تمام شده استخراج طلا در طی امسال احتمالا افزایش خواهد یافت.
ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز به دلیل آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در ساعات اولیه امروز افزایش داشت. ارزش دلار نیز با کاهش همراه بود.

قیمت طلا طی یک ماه گذشته حدود ۷۰ دلار افزایش یافته است.