جوسازی برای گران کردن میوه به بهانه سرمای شمال

به گزارش افکارنیوز، مجتبی شادلو در مورد وضعیت توزیع میوه برای ایام عید با توجه به سرمای زمستان اظهار داشت: هیچ مشکلی در زمینه توزیع میوه و مرکبات نه در ایام عید و نه در حال حاضر وجود ندارد و اینکه برخی اعلام می‌کنند سرمای شهر‌های شمالی در دو هفته گذشته بر روی قیمت‌ها تدثیر می‌گذارد صحت ندارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع اثر سرما بر روی قیمت‌ها از سوی دلالان مطرح می شود، گفت: نباید اجازه دهیم این صحبت‌ها تأثیری بر بازار بگذارد زیرا ذخیره میوه و مرکبات به حدی است که بیش از نیاز بازار بوده و باید به فکر صادرات باشیم. همچنین هیچ فردی نمی‌تواند فرصت عید را از دست داده و اقدام به احتکار مرکبات کند.

رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه توزیع میوه ذخیره شده برای نوروز در صورت نیاز از ۲۰ اسفند ماه شروع و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: حجم سیب و پرتقال ذخیره شده برای طرح عید ۱۰۰ هزار تن است و ده‌ها برابر این میزان نیز ذخیره وجود دارد که به مرور در حال توزیع است بنابراین با توجه به این حجم ذخیره‌ای که در کشور وجود دارد قطعا باید به فکر صادرات باشیم تا مشکلی رخ ندهد.

برای ایام عید، قیمت سیب ممتاز ۳۸۵۰ تومان، سیب درجه یک دماوند ۳۰۰۰ تومان و پرتقال شمال نیز از ۱۵۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان تعیین شده است.