به گزارش افکارنیوز، مهدی کوچک‌زاده در تذکری گفت: توجیه رأیی که امروز در جلسه غیرعلنی از نمایندگان گرفتید، چیست.

وی با بیان اینکه تذکرم مربوط به سوگند هیات رییسه است، گفت: اصل رای‌گیری استمزاجی که در جلسه غیرعلنی صبح امروز انجام دادیم برای این بود که شبهه غیرقانونی بودن به مصوبه کمیسیون تلفیق وارد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه طبق ماده ۵۵ آیین‌نامه داخلی مجلس موظف به رسیدگی به لایحه بودجه است. البته ما گزارشی از بودجه مجلس که یک قلم آن حدود ۲۰،۳۰ میلیارد تومان است که برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار هیات رییسه است بی‌اطلاعیم. شبیه همان پول‌هایی که در اختیار مدیرعامل تامین اجتماعی بود.

وی با اشاره به تذکر دومش، گفت: برای برگزاری جلسه غیرعلنی ضابطه وجود دارد. ضابطه آن هم شرایط اضطرار و امنیت کشور است البته این جلسه باید به درخواست رییس‌جمهور یا وزرا یا ۱۰ نماینده باشد. شما به کدام دلیل روز یکشنبه حدود دو ساعت از وقت مجلس را صرف جلسه غیرعلنی کردید و در آن جلسه رفتار رسانه‌ای برخی نمایندگان را مورد تذکر قرار دادید.

کوچک‌زاده افزود: اگر این اقدام رویه شود ضرر اصلی را مجلس می‌برد.

با این سخنان کوچک‌زاده برخی از نمایندگان به نشانه اعتراض با صدای بلند دو دو گفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به آنان واکنش تند نشان داد و لاریجانی خواستار سکوت وی شد.

پس از آرام شدن صحن علنی، رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کوچک‌زاده گفت: آنچه که گفتید مربوط به جلسه غیرعلنی رسمی است. برای تشکیل جلسه غیرعلنی غیررسمی اشکال آیین‌نامه‌ای برای برگزار شدن آن وجود ندارد.

لاریجانی تصریح کرد: اما مطالبی که درباره بودجه مجلس گفتید باید بگویم که آقای باهنر هر ماه گزارشی از هزینه‌های مجلس به نمایندگان ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: ولی این را بدانید که مجلس با حداقل بودجه در حال اداره است اما متاسفانه بعدا حرفهایی زده میشود که گویا نمایندگان درآمدهای آنچنانی دریافت میکنند.