حذف دستورالعمل معاملاتی جدید از نیمه اسفند ماه

به گزارش افکانیوز،در روز جاری با افت ۴۳۱ واحدی و رسیدن شاخص به کانال ۸۰۸۴۹ واحدی بازهم شاهد افت مجدد شاخص بودیم. به نظر می رسد ضوابط اجرایی معاملاتی که در مورخ ۲۶ بهمن ماه سال جاری تصویب شد نیز نتوانسته مانع افت شاخص شود.

در همین راستا، عزیزیان، مدیر صندوقسرمایه گذاریبورس بیمه اظهار داشت: محدودیتی که با توجه به ضوابط جدید معاملاتی در بحثعرضه به وجود آمده مانع از فروش هیجانی سهامداران با توجه به جو بازار در کوتاه مدت خواهد شد. اما واقعیت پیشرو این است که این راهکار برای بلندمدت کارساز نخواهد بود.

عزیزیان تصریح کرد: به نظر می رسد در نیمه دوم اسفند ماه با رسیدن شاخص به شرایط ثبات، دستورالعمل مذکور نیز حذف شود و شرایط برای عرضه و تقاضای واقعی بازار فراهم شود. زیرا اشکالات وارده به ضوابط جدید معاملاتی علاوه بر کاهش حجم معاملات، باعثشده که سهامداران در هنگام خرید سهام با احتیاط بیشتری تصمیم گیری کنند و به دلیل محدودیت در زمان فروش سهام مربوطه از خرید سهام با دید کوتاه مدت منصرف شوند و در نتیجه تنها سهامدارانی که با دید بلندمدت با شرایط مذکور اقدام به خرید می کنند با آرامش بیشتری می توانند تصمیم گیری برای خرید کنند.

مدیر صندوق سرمایه گذاری بورس بیمه بیان کرد: به نظر می رسد از نیمه اسفند ماه شاهد رشد شاخص خواهیم بود و پیش بینی می شود نهایتاً در نیمه فروردین شاخص به مرز ۸۹ هزار واحدی برسد و حتی از این مرز نیز عبور کند. همچنین با توجه به گزارش شرکت ها و رسیدن قیمت ها به سطوح جذاب فرصت مناسبی جهت خرید سهام در مقطع کنونی می باشد.

عزیزیان عنوان کرد: بازار در سال ۹۳ بیشتر به سمت تحلیلی شدن پیش خواهد رفت. به اعتقاد بنده صنعت بانکداری با توجه به رفع تحریم ها و گشایش تبادلات بانکی در حوزه بین الملل به نظر می رسد این صنعت با سودآوری مناسبی در سال آینده همراه باشد. همچنین صنعت پتروشیمی پس از هضم اثر نرخ ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی بر این صنعت و مشخص شدن سود تثبیت شده شرکت های پتروشیمی و شفاف سازی لازم، با اقبال بازار با دید میان مدت مواجه خواهد شد. علاوه بر این صنعت خودرو و ساختمانی نیز با توجه به تحولاتی که پیشرو دارند پیش بینی می شود با سودآوری مناسبی همراه باشد اگرچه دو صنعت مذکور هنوز شتاب لازم را نگرفته اند.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده بازار سرمایه با بازدهی ۳۰ الی ۴۰ درصد در سال ۹۳، برترین بازار از حیث سودآوری خواهد بود و در سال ۹۳ شاهد روند مثبت بازار سرمایه خواهیم بود.