بورس روزهای خوشی را در پیش خواهد داشت

به گزارش افکارنیوز،وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای گفت‌وگو اعلام کرد: بورس ایران روزهای بسیار خوشی را در پیش دارد.

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر نشست اخیر وی با مسئولانبورسو برای بازگشت آرامش به بازار بورس چه کاری انجام شده است، گفت: خوشبختانه بورس ایران در کل منطقه خاورمیانه و در کل جهان بهترین شرایط را در سال جاری داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون شاخص کل بورس حدود ۱۲۰ درصد افزایش داشته که این ناشی از اعتمادی است که مردم ما نسبت به دولت و سیاست‌های دولت پیدا کرده است.

طیب‌نیا اظهار داشت: مردم مطمئن شده‌اند که تولید ما در حال خروج از رکود است وسودآوریبنگاه‌های اقتصادی در حال افزایش خواهد بود و این اعتماد مردم باعثشده که نقدینگی را وارد بازار سرمایه کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: متأسفانه طی هفته‌های اخیر به دلیل برخی تصمیماتی که گرفته شد و تغییراتی که در قیمت برخی نهاده‌ها به خصوص خوراک پتروشیمی‌ها صورت گرفت، بورس به صورت موقت و گذرا دچار مشکلاتی شد.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: ‌ تشخیص ما این است که این نوسانات و التهابات کاملاً موقت و گذرا است، کما اینکه در روزهای اخیر دیده می‌شود که شاخص کل مجدداً رشد پیدا کرد و از رقم زیر ۸۰ هزار به بالای ۸۰ هزار ارتقا پیدا کرد.

طیب نیا گفت: من مطمئنم که این نوسانها گذرا خواهد بود و بورس در یک مسیر با ثبات حرکت خواهد کرد، البته این نکته را بگویم که ما در دولت به هیچ عنوان به دنبال این نیستیم که شاخص را افزایش دهیم و عمدتاً به دنبال این هستیم که حجم بازار توسعه پیدا کند و به دنبال این هستیم که مردم منابع خودشان را وارد بازار ثانویه کنند و همزمان با آن به دنبال توسعه بازار اولیه هستیم و این به معنای آن است که بنگاههای مالی بتوانند تأمین مالی بلندمدت خودشان را از طریق بازار اولیه در بورس انجام دهند و مطمئن باشید، بورس روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.