در شرایط رفع تحریم هم توان رقابت نداریم

به گزارش افکارنیوز،براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۱۶۷ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۲ به میزان ۱۴۳ ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال آینده به میزان ۱۷ درصد نسبت به سال جاری افزایش داشته است.

در همین راستا، مطلق، مدیرسهامشرکت فنرسازی خاور اظهار داشت: بودجه برآوردی سال مالی جاری با توجه به وضعیت شرکت بطور کامل محقق خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود " خفنر " در سال مالی آینده علاوه بر پوشش کامل خط بودجه، در نیمه دوم سال نیز، باتعدیل مثبت همراه باشد.

مدیر سهام " خفنر " تصریح کرد: میزان صادرات شرکت فنرسازی خاور با توجه به وضعیت تحریمی، محدود بوده و تنها به کشور عراق داشته ایم. حال انتظار می رود با توجه به رفع تحریم ها بتوانیم تعاملات بهتری با سایر کشورها جهت صادرات داشته باشیم البته به علت اینکه خودروهای اروپایی نوع محصولات مصرفی آنها تغییر کرده و از فنرهای بادی استفاده می کنند در نتیجه " خفنر " حتی در شرایط رفع تحریم در بحثصادرات به کشورهای اروپایی توان رقابتی لازم را ندارد و اما در مقابل با توجه به رفع تحریم ها و همچنین کشش بازار قصد صادرات به عربستان و سوریه را خواهد داشت.

مطلق عنوان کرد: تنها تأمین کننده مواد اولیه " خفنر "، شرکت فولاد آلیاژی یزد می باشد و شرکت فنرسازی خاور مجبور است مواد اولیه مورد نیاز را تنها از طریق شرکت مذکور تأمین کند. هم اکنون مشکل موجود " خفنر " در این زمینه با شرکت فولاد آلیاژی یزد، بحثقیمت است و چنانچه شرکت فنرسازی خاور مواد اولیه مورد نیاز خود را از خارج کشور تأمین کند، مواد اولیه هم از نظر قیمتی حتی با وجود هزینه گمرک و حمل و نقل با قیمت کمتری خریداری می شود و هم از نظر کیفیتی مواد اولیه در سطح بالاتری می باشند لذا با وجود رفع تحریم، شرایط شرکت در رفع مشکل واردات نیز حل می شود و تأمین مواد اولیه با سهولت و با صرفه اقتصادی بالاتری به دست می آید. در نتیجه با تأمین بیشتر مواد اولیه، میزان تولید شرکت نیز افزایش می یابد.

وی در خاتمه بیان کرد: ظرفیت تولید "خفنر" ۱۳۲۰۰ هزار تن در سال می باشد اما با توجه به شرایط تحریمی و تأثیر آن در تأمین مواد اولیه و همچنین تأثیر منفی تحریم بر روند تولید شرکت های خودروساز، ظرفیت تولید به میزان ۸۵۰۰ تن در سال ۹۲ رسید و به نظر می رسد در سال ۹۳ نیز به همین میزان باشد. بطور کلی به نظر می رسد در شرایط پیشروی اقتصادی و وضعیت مثبت اقتصادی و رفع تحریم ها، تولید شرکت های خودروسازی افزایش یابد و تأمین مواد اولیه با سهولت بیشتری صورت بگیرد بنابراین انتظار می رود "خفنر" با افزایش تناژ تولیدی خودروسازان، سودآوری بیشتری کسب کند.