انتقادی از وزارت نفت دولت احمدی‌نژاد

به گزارش افکارنیوز، محمد حقانی در جریان چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به صحبت‌های بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های مهم اعضای شورای شهر دغدغه آلودگی هوای تهران است و بالفعل جامعه شهری تهران را تهدید می‌کند و قطعاً ما نگران این قضیه هستیم.

وی تأکید کرد: در دولت پیشین به هر دلیلی که قصد اشاره به آن را ندارم دولت تصمیم گرفت جهت خودکفایی در امر بنزین بخشی از تولید آن را در پالایشگاه‌های پتروشیمی تهیه کند که البته این امر نه تنها صرفه اقتصادی نداشت بلکه آن طوری که بنده اطلاع دارم عوارض آلودگی نگران کننده‌ای سلامت مردم را تهدید می‌کرد که از آن جمله گفته می‌شود این بنزین‌ها سرطان‌زا بوده است.

حقانی خطاب به وزیر نفت بیان داشت: تا آنجایی که اطلاعات عمومی من یاری می‌کند هم اکنون خط توسعه ملی که بار اصلی آن به دوش وزارت نفت است و این وزارتخانه هم عمده‌ترین برنامه‌ای که در پیش رو دارد توسعه میدان‌های نفتی در پارس جنوبی - پارس شمالی - میادین گلشن و فردوس است.

وی گفت: متأسفانه یا خوشبختانه میدان گاز پارس جنوبی با کشور قطر مشترک است و قطری‌ها سالها قبل از ما شروع به استخراج کردند و ما هم در دستیابی به گاز خودمان مقدار زیادی تأخیر داشته‌ایم و دولت قبل در این حوزه کار چشم‌گیری صورت نداده و حداکثر چیزی حدود ۵۰ میلیون مترمکعب در روز دستاورد بیشتر نداشته است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندم چشم‌انداز وزیر نفت و همکارانشان را برای دستیابی به منابع ملی در این حوزه‌های گاز کشور بدانم و این مهم است چرا که شما(زنگنه) در سال ۸۴ وزارت نفت را به دولت تحویل دادید که در سال ۹۲ دوباره و شخصاً بازپس گرفتید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اصولاً دانشگاه‌های دانش‌محور، مهمترین رکن موفقیت منابع انسانی خوب و نیروهای کارآمد و خلاق است و ظاهراً حسب اطلاعات بنده زمانی که جناب عالی وزارت نفت را به دولت احمدی‌نژاد تحویل دادید ظرفیت نیروی انسانی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه حدوداً کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بود.

ولی در حال حاضر که شما مجدداً وزارت نفت را تحویل گرفتهاید بالغ بر ۲۵۰ هزار کارمند و پرسنل دارد که این ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر نیروی مازاد در حالی صورت گرفته که عموماً نیروهای خدماتی است و کمتر چهرههای فنی، مهندسی، جوان و کارآمد هستند و شما با این بحران نیرو چه خواهید کرد؟