به گزارش افکارنیوز،در داد و ستدهای روز جاری بازار سهام، سرمایه گذاران بیش از ۲۲۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بورس تهران دست به دست کردند.

سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از ۲۲۷ میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال بود و در ۳۷ هزار نوبت معاملاتی دادو ستد شد.

شاخصکل نیز امروز ۷۶۲ واحد افت کرد و در عدد ۸۰ هزار و ۸۷ قرار گرفت. نمادهای هلدینگ پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، بانک پاسارگاد، سرمایه گذاری معادن و فلزات، ملی مس و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند.

در بازار امروز شاخص صنعت نیز ۷۶۲ واحد منفی شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۶۱۳ و یک هزار و ۲۱۶ واحد افت را ثبت کردند.

سرمایه گذاران امروز شاهد صدر نشینی گروه فرآورده های نفتی در بین برترین گروه های صنعت بودند. گروه مالی و بانکها نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای سپنتا، داملران، سرامیک های صنعتی اردکان، تولی پرس، داروسازی اسوه، حمل و نقل توکا و قند مرودشت بود. در مقابل نمادهای سایپا دیزل، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، صنایع ریخته گری ایران، سرمایه گذاری صنعت نفت، شهد ایران، قند ثابت خراسان و لاستیک سهند با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سنگین ترین صف های خرید نیز متعلق به نمادهای داروسازی جابربن حیان، داروسازی زهراوی، تولی پرس، فرآورده های تزریقی ایران، سیمان فارس، سرامیک صنعتی اردکان و فنرسازی خاور بود. این در حالی بود که نمادهای نیرو ترانس، حفاری شمال، ایران خودرو، معادن بافق، زامیاد، هلدینگ پارسیان و بین المللی محصولات پارس با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

در بازار روز سه شنبه بانک صادرات با معامله ۲۸ میلیون سهم، بانک پاسارگاد با معامله ۲۵ میلیون سهم و سایپا دیزل با معامله ۲۴میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند. این در حالی بود که بیشترین ارزش معاملات متعلق به هلدینگ پارسیان با معامله ۱۸۵ میلیارد ریال، بانک پاسارگاد با معامله ۷۱ میلیارد ریال و تیپیکو با معامله ۵۴میلیارد ریال بود.