هواپیمای مافوق صوت ویژه ثروتمندان + عکس

به گزارش افکارنیوز، این هواپیما که Spike S - ۵۱۲ نام دارد و نخستین جت مافوق صوت خصوصی آماده فروش جهان است دارای یک کابین مسافران بدون پنجره است که دیوارهای داخلی آن با نمایشگرهای نازک پوشانده شده است و نمای آسمان را به خوبی برای مسافران نمایش می دهد.

دوربین هایی در بیرون این جت تعبیه شده است که دید بیرون را به درون هواپیما می آورد اما مسافران می توانند در صورت تمایل یکی از تعدادی از صحنه های پانارومیک را انتخاب کرده و یا در صورت نیاز به خواب و استراحت نمایشگرهای کم نور را بر گزینند.


شرکت " اسپایک ایرواسپیس " سازنده این هواپیمای فناورانه می گوید برداشتن پنجره ها چالش های بزرگ را از طراحی و ساخت بدنه هواپیما از بین می برد و عرضه هواپیمایی را امکان پذیر می کند که از نظر ساختار بی عیب و نقص است و به لطف برخورداری از سطح صاف بیرونی اصطکاک آن نیز کاهش می یابد.

طرح های هواپیمای S - ۵۱۲ نخستین بار دسامبر گذشته اعلام شد و گروهی از مهندسان سابق شرکت بوئینگ و گلف استریم امیدوارند هواپیمای آنها دو برابر سریع تر از جت های تجاری کنونی باشد.



این هواپیما در بالاترین سرعت به هزار و ۳۷۰ مایل بر ساعت دست می یابد و سرعت کروز آن هزار و ۲۱۸ مایل بر ساعت خواهد بود.

این هواپیمای جدید می تواند مسافت بین نیویورک و لندن را سه - چهار ساعته طی کند. گفتنی است هواپیمای فوق صوت کونکورد می تواند در همین مدت این مسیر را طی کند.

اسپایک در حال حاضر پیش بینی می کند جت آنها از دسامبر ۲۰۱۸ با قیمت ۸۰ میلیون دلار به بازار عرضه شود اما مفهوم سفر بدون پنجره برای مسافرانی که خیلی هم ثروتمند نیستند احتمالا زود تر از این موعد محقق می شود.