به گزارش افکارنیوز، کمیاب یا شاید بهتر باشد گفت نایاب شدن کارت‌های تلفن در مراکز مخابراتی طی چندین ماه گذشته، نارضایتی‌های بسیاری را برای مردم و مشترکانی که از نعمت تلفن بی‌بهره بودند به همراه داشت تا جاییکه تماس‌های بسیاری مبنی بر پیگیری این موضوع از سوی مشترکان تهرانی با این خبرگزاری حاصل شد.

در این راستا و با پیگیری‌های به عمل آمده، سرانجام سخنگوی مخابرات ایران در این باره اظهار نظر کرد و دلیل کمیابی این کارت‌ها را کاهش تقاضا و استفاده گسترده از تلفن همراه عنوان کرد و گفت: تولید انبوه این نوع کارت‌ها با توجه به شرایط خاص کشور و افزایش دو تا سه برابری قیمت مواد اولیه تولید، غیر ممکن است؛ به همین علت امکان واگذاری این کارت‌ها به مصرف‌کنندگان طبق قیمت گذشته وجود ندارد.

زارعیان همچنین دو هفته پیش در ارتباط با رفع کمبود این کارت‌ها در مراکز مخابراتی گفته بود که پانصد هزار کارت مخصوص تلفن‌های عمومی هفته جاری و یک میلیون کارت دیگر هفته آینده(۳ اسفند به بعد) وارد بازار می‌شود تا مشکلات کنونی مصرف‌کنندگان برطرف گردد.

اما پیگیری‌ها از مراکز مخابراتی مناطق مختلف و مخصوصا منطقه سوم تهران گویای این است که همچنان این کارت‌ها بعد از ۱۵ روز به دست امور مشترکین برای فروش نرسیده است و همچنان برخی مناطق کارت تلفن ندارند.

مراکز مخابراتی خاور شهر، مشهدی مهدی و صنعتی خاوران همچنان منتظر کارت تلفن هستند و برخلاف اینکه می‌بایست تا یک هفته گذشته کارت دریافت می‌کردند اما هنوز باید به ارباب رجوع بگویند که " تا هفته دیگر کارت می‌رسد. "

معاون بازاریابی و فروش مخابرات تهران نیز دو هفته پیش در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که در تهران اماکن عمومی پایین شهر در اولویت هستند.

وی همچنین گفته بود که پادگان‌ها و زندان‌ها هم به کارت‌های تلفنی بسیار نیازمند هستند و از این جهت بخشی از توجه‌مان به آن‌ها هم هست.

اما شواهد گویای این است که این مراکز علی‌رغم اولویت‌دار بودن‌شان، همچنان در انتظار دریافت کارت تلفن به سر می‌برند.

مراکز دیگری همچون پیام نور و شهید ثابت قدم هم هستند که فروش کارت را با محدودیت اعمال کرده‌اند و بیش از پنج کارت به هر متقاضی نمی‌دهند.

مرکز مخابراتی ورامین هم کلا از این موضوع بی‌اطلاع است زیرا اصلا فروشی در مرکز نداشته که بخواهد سفارش جدیدی دریافت کند لذا متقاضیان را به سمت باجه‌های روزنامه فروشی‌ها جهت دریافت این کارت‌ها راهنمایی می‌کند.

البته این در تناقض با اظهارات معاون اداری، مالی و تدارکاتی مخابرات استان تهران است زیرا وی اواخر هفته گذشته گفته بود که به منظور تنظیم بازار و نظارت بر توزیع کارت تلفن همگانی در سطح استان تهران و البرز از این پس، کارت تلفن همگانی و کارت هوشمند IN از طریق امور مشترکین مراکز مخابراتی به متقاضیان واگذار می‌شود.

در ارتباط با قیمت این کارت‌ها هم باید گفت علی‌رغم اظهارات سخنگوی مخابرات ایران که خبر از احتمال افزایش قیمت داده بود اما همچنان نرخ این کارت‌ها به شکل گذشته و طبق جدول زیر است: