بازگشایی ۵ نماد معاملاتی در فرابورس

به گزارش افکارنیوز،پنج نماد معاملاتی به جریان معاملات بازار فرابورس ایران بازگشتند.

نماد معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان(پترول) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه؛ نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی امیرکبیر(شکبیر) پس از ارائه اطلاعات شفاف سازی و نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال(قچار)، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) و شرکت توکاریل(توریل) نیز پس ازارائه اطلاعات پیش‌بینی به تابلوی فرابورس بازگشتند.

همچنین در جریانمعاملاتروز یکشنبه، ۷۱.۶۶ میلیون اوراق به ارزش ۶۵۲ میلیارد ریال در ۱۸ هزار و ۹۶۴ نوبت داد و ستد شد که بیشترین حجم معاملات به جابه‌جایی ۱۵.۱۹ سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان تعلق گرفت و توسعه برق عسلویه مپنا هم با معاملات ۳۷.۲۲ میلیارد ریالی خود در صدر بیشترین ارزش معاملات فرابورس قرار گرفت.

بر اساس این گزارش بیشترین افزایش قیمت در بازار امروز نصیب شرکت‌های توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، تولید برق عسلویه مپنا و مجتمع معادن مس تکنار شد و در آن‌سوی بازار هم با توجه به دامنه نوسان ۵۰ درصدی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، این نماد با کاهش ۲۰.۴۱ درصدی مواجه شد.

از سوی دیگر اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در بازه قیمت ۵۹۹ تا ۶۱۰ داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت هم به خرید و فروش ۸۰ هزار برگه اجاره رایان تعلق داشت. در بازار ETF هم ۲۲۷ هزار و ۹۱۸ واحد صندوق قابل معامله اطلس به ارزش ۲.۱ میلیارد ریال معامله شد.