معامله ۳۱۴۰ میلیارد ریال در بورس کالا

به گزارش افکارنیوز، حدود ۱۳۹ هزار تن انواع کالا با ارزشی بیش از ۳۱۴۰ میلیارد ریال امروز در بورس کالای ایران موردمعاملهقرار گرفت.

شرکت ذوب آهن اصفهان ۸۴ هزار و ۴۸۰ تن تیرآهن ۱۴ را به قیمت ۱۶هزار ریال و به صورت سلف، در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله کرد. این شرکت همچنین، ۱۲ هزار و ۲۷۶ تن سبد تیرآهن ۲۰ را به قیمت ۲۱ هزار ریال و با قرارداد سلف به فروش رساند. علاوه بر این، ۴۴۰ تن سبد میلگرد مخلوط شرکت فولاد آلیاژی ایران دادوستد شد.

در گروه مس نیز شرکت ملی صنایع مس ایران، معامله ۱۸۰۰ تن مس مفتول را به قیمت ۱۹۹ هزار و ۳۴۳ ریال روی تابلوی معاملات ثبت کرد.

این شرکت همچنین،، ۳۲۰۰ تن مس کاتد را به قیمت ۱۹۲ هزار و ۷۷۱ ریال مورد معامله قرار داد. از دیگر محصولات معامله شده شرکت ملی صنایع ملی مس ایران می توان به ۹۰ تن سولفور مولیبدن و ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها اشاره کرد. شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان نیز ۳۰۰ تن مس مفتول را به قیمت ۲۰۰ هزار و ۲۷۴ ریال دادوستد کرد.

در تالار صادراتی، شرکت قیر آکام معامله ۱۱ هزار و ۸۱۵ تن قیر ۶۰۷۰ و ۳۶۳۰ تن قیر ۸۵۱۰۰ را به قیمت ۵۰۵ دلار در هر تن برای هر دو محصول ثبت کرد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی شاهد معامله ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۷۵۰۰ تن لوب کات و ۱۵۰ تن گوگرد گرانوله شرکت پالایش نفت تندگویان تهران بود. از دیگر محصولات معامله شده در تالار مذکور می توان به ۱۱۲ تن انواع مواد پلیمری، ۴۰۰ تن انواع آمونیاک و ۲۵۹۷ تن انواع قیر اشاره کرد.