به گزارش افکارنیوز، عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: قیمت خوراک همان قیمتی است که دولت مصوب کرده اما در مجموع عددی قابل قبول و زیر ۱۰ سنت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همگان دچار این اشتباه‌ هستند که قیمت ارزان خوراک پتروشیمی موجب کسب سودهای کلان و رانت در شرکت‌ها شده است، افزود: این در حالی است که سودهای بوجود آمده ناشی از نوسانات نرخ و ارز و دلار بوده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: وقتی که قیمت ارز به یک باره از ۱۰۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد این موضوع در درآمد شرکت پتروشیمی تأثیر گذاشته و باعثافزایش ۲.۵ برابری قیمت ها می‌شود که متأسفانه این مسئله مقفول مانده است.

وی خاطرنشان کرد: سودهای ناشی از ارزانی قیمت خوراک در مقابل سودهای حاصله از تغییر قیمت ارز قابل توجه نیست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به قیمت ۱۳ سنت مصوب مجلس خوراک پتروشیمی گفت: قاعدتاً باید قیمت گاز برای سوخت همین قیمت موجود یعنی ۳ سنت به علاوه ۳۰ درصد باشد که یک متوسط آن ۱۰ سنت در هر متر مکعب است.

شعری مقدم تأکید کرد: صنعت نفت در نظر دارد تا متوسطی از قیمت ۳ سنت و ۱۳ سنت یعنی حدی از ۱۰ سنت و یا کمتر تعیین کند که رقم معقولی خواهد بود.

وی تأکید کرد: صلاح نمی‌دانم که سوخت را به بهای پایین محاسبه شود و به صنعت نفت گاز توصیه می‌کنم سوخت و خوراک را به یک قیمت اعلام کنند.

**دولت به دنبال جذب سرمایه و سرمایه گذاران خارجی است

وی در ادامه در مورد جایگاه پتروشیمی‌در روابط دیپلماسی گفت: در دیپلماسی نفتی به دنبال جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به اهداف باید سالی ۸ میلیون دلار سرمایه گذاری داشته باشیم. این در حالی است که درآمدهای نفتی این اجازه را به ما نمی‌دهد و باید از سرمایه‌های خارجی استفاده کنیم.

وی همچنین در مورد برخی اخبار مبنی بر توقف تولید بنزین در پتروشیمی‌ها گفت: خبر تولید بنزین در پتروشیمی متوقف نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:میزان تولید واحدهای پتروشیمی چیزی حدود ۶۵ میلیون تن است که پیش بینی می شود در سال آینده با افزایش ۵ میلیون تن از تولید واحدهای جدید میزان تولیدات به ۷۰ میلیون تن برسد.