به گزارش افکارنیوز، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در دومین روز پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری، گزارشی از وضعیت اقتصاد کشور و اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌های بلندمدت بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی به اعضای مجلس خبرگان رهبری ارائه کرد.

وی در حاشیه حضور در پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در خصوص سخنان خود، به خبرنگاران گفت: در این جلسه به خبرگان مردم گزارش دادیم که چالش‌ها و مشکلات عمده اقتصاد چیست و دولت چه برنامه‌ای برای ادامه آرامش در بازار اقتصاد دارد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: خوشبختانه دولت طی ماه‌های گذشته اقدامات خوبی برای ایجاد آرامش در بازار به ویژه با کنترل تورم صورت داده به گونه‌ای که تورم ماهانه از ۳.۵ درصد به ۰.۴ درصد کاهش یافته که این خود به خود در حفظ قدرت پول ملی موثر است.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: ‌ خوشبختانه آثار مثبت سیاست‌های دولت در ماه‌های گذشته باعثشده است که چرخ اقتصاد کشور در حال به حرکت درآمدن باشد.

وی با اشاره به بخش دیگری از گزارشش درباره رویکرد دولت در خصوص سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: بر همین اساس در دولت در حال طراحی و برنامه‌ریزی عملیاتی به منظور اجرای این سیاست‌ها هستیم.

**وزیر اقتصاد: برنامه بانک مرکزی برای وصول مطالبات معوق بانکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه بانک مرکزی به منظور وصول مطالبات معوق بانکی خبر داد و افزود: بر اساس برنامه بانک مرکزی، به کسانی که بدهی معوق به بانک‌ها دارند که عمده علتش شرایط اقتصادی کشور بوده است، تسهیلات داده خواهد شد تا واحدهای تولیدی خود را فعال و سپس بدهی خود را در مدت‌های معینی پرداخت کنند.

طیب‌نیا ادامه داد: البته بعضی مطالبات معوق بانکی نیز به وام‌گیرندگانی برمی‌گردد که به طور ارادی بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت نمی‌کنند که بر همین اساس بانک مرکزی با جدیت و برنامه‌ریزی مدون دریافت مطالبات را پیگیری خواهد کرد و به نتیجه خواهد رساند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان اجرای هدفمندی یارانهها و همچنین سقف درآمدی یارانهبگیران، گفت: بهزودی در این باره اطلاعرسانی خواهد شد و دولت نیز تلاش میکند تا براساس برنامهریزیها برای اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی در سال ۱۳۹۳ و همچنین نحوه نامنویسی یارانهبگیران اطلاعرسانی کند.