حميد بقايي اسناد رسمي منتشر شده درباره قرارداد ۴۰۰ ميليارد توماني مجتمع تالارهاي بينالملي ايران-كيش به يك شركت خانوادگي و پرداخت يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون توماني توسط مشايي از محل يك مصوبه باطل شده به ۳۰ شركت و افراد را تكذيب كرد.

به گزارش فارس، حمید بقایی در یک گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دولت که البته بیشتر به یک یادداشت دستوری شبیه بود تا گفت و گوی یک خبرنگار، اسناد رسمی منتشر شده درباره قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش و پرداخت ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از محل یک مصوبه باطل شده به ۳۰ شرکت و نفر توسط مشایی را تکذیب کرد. فارس بار دیگر اسناد مورد استفاده در اخبار مربوطه را منتشر و قضاوت را به عموم واگذار می کند.

بیان چنین اظهاراتی در خبرگزاری رسمی دولت که از زمان مدیریت علی اکبر جوانفکر سطح آن به یک وبلاگ و سایت حامی مشایی و بقایی تنزل پیدا کرده، تعجب همگان را برانگیخته است. اخیرا نیز شاهد بودیم که وزیر ارشاد و دفتر مقام معظم رهبری رویکرد اخیر این خبرگزاری را در تحریف فرمایشات رهبری مورد نقد قرار دادند.

طی یکی دو هفته گذشته اسنادی رسمی از یک موافقت اصولی ۴۰۰ میلیارد تومانی برای احداثمجتمع تالارهای بین المللی ایران - کیش منتشر شده بود که نشان می داد، این پروژه به‎صورت ترک تشریفات مناقصه به شرکت خانوادگی یحیی فیوضی واگذار شده است، در حالی که طبق بند «و» ماده ۲۸ قانون برگزاری مناقصات، ترک تشریفات مناقصه منوط به تأیید شورای اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و وزیر اقتصاد است.

بقایی در حالی این سندهای امضا شده را تکذیب می کند که مدعی است، انتشار این اخبار به مایوس شدن سرمایه گذاران برای حضور فعال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران منجر می شود. البته بهتر بود آقای بقایی به این سوال پاسخ دهد که آیا انتشار اخبار مفاسد اقتصادی سرمایه گذاران را فراری می دهد یا اقدام به مفاسد اقتصادی.

در ضمن به حمید بقایی متذکر می شویم که گویی توجهی به متن پیام ۸ ماده ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی نداشتند که در بند ۲ آن فرمودند: " ممکن است کسانى بخطا تصور کنند که مبارزه با مفسدان و سوءاستفاده ‏کنندگان از ثروتهاى ملى، موجب ناامنى اقتصادى و فرار سرمایه‏ها است. به این اشخاص تفهیم کنید که به عکس، این مبارزه موجب امنیت فضاى اقتصادى و اطمینان کسانى است که مى ‏خواهند فعالیت سالم اقتصادى داشته باشند. تولید کنندگان این کشور، خود نخستین قربانیان فساد مالى و اقتصاد ناسالم ‏اند. "

بقایی در گفت و گوی خود با خبرگزاری رسمی دولت تصریح می کند: «من به صراحت عرض می کنم خبر انعقاد قرارداد سازمان منطقه آزاد کیش به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان اساسا دروغ است و اصلا چنین قراردادی وجود خارجی ندارد.»

این در حالی است که فی الواقع قرارداد ۴۵۰ میلیارد تومانی وجود خارجی ندارد و اسناد رسمی که در این باره منتشر شده است، مربوط به یک موافقت اصولی ۴۰۰ میلیارد تومانی است که همینگونه هم در خبرگزاری فارس منعکس شده بود.
همچنین در حالی بقایی اصل این موافقت نامه را تکذیب می کند که پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز در باره این قرارداد گفت: در پرونده دیگری قرار بود در کیش در زمینهای بزرگی تالارهای بین المللی ساخته شود، فرآیند این تالار طولانی بوده و قرار بر این شد چنین پروژه ای ادامه پیدا نکند ولی بعد از مدتی قراردادی یک طرفه به پیمانکار داده شد تا شروع به ساخت و ساز در این زمینها بکند. آن قرارداد هم بدون برگزاری مناقصه به شرکتی که میزان توانایی آن هم برای ما نامعلوم است با رقم بیش از ۴۵۰ میلیون یورو داده شد.

پورمحمدی افزود: برآورد ما این است که یک سوم این مبلغ زیاد است. البته این پروژه در زمانی که مراحل ابتدایی را می گذراند متوقف شد و خوشبختانه پولی دست به دست نشد.

حمید بقایی در بخش دیگری از این یادداشت سفارشی برای خبرگزاری دولت در حالی اسناد رسمی مربوط به پرداخت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی توسط مشایی از محل یک مصوبه باطل شده را تکذیب می کند که در ادامه به ناچار مجبور به تائید این مساله می شود و برای فرار از یک اقدام غیر قانونی مدعی می شود که مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه دولت عطف به ماسبق نمی شود.

بقایی در ادامه مدعی می شود که پرداخت ۶ میلیون تومانی به خانم ثقه الاسلامی رییس کاخ موزه گلستان بابت حقوقش بوده، در حالی که در سند رسمی منتشر شده عنوان پاداش تصریح شده است.

خبرگزاری فارس برای روش شدن افکار عمومی درباره تکذیبه های بقایی بار دیگر گزارشها و اسناد رسمی در این باره را منتشر می کند و قضاوت دراین باره را مردم واگذار می کند.


*پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی سالن اجلاس کیش با ترک تشریفات به خانواده فیوضی واگذار شد

در حالی پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی تالارهای بین المللی ایران - کیش به‎صورت ترک تشریفات مناقصه به شرکت خانوادگی یحیی فیوضی واگذار شده که طبق بند «و» ماده ۲۸ قانون برگزاری مناقصات، ترک تشریفات مناقصه منوط به تأیید شورای اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی و وزیر اقتصاد است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش طبق توافقی سه‌ ‏نفره با حضور اسفندیار رحیم‎مشائی، حمید بقایی و ابراهیم عزیزی در تاریخ سوم تیر ماه سال ۸۹ به صورت ترک تشریفات به شرکت فیاک کیش با مدیریت یحیی فیوضی واگذار شد که بر اساس قانون ترک تشریفات این اقدام روال قانونی را طی نکرده است.

بنابر بند «و» ماده ۲۸ قانون برگزاری مناقصات، رئیس جمهور نیز به تنهایی حق صدور دستور ترک تشریفات مناقصه را ندارد و ترک تشریفات مناقصه «منوط به تأیید شورای اقتصاد و پس از آن منوط به تأیید هیأتی مرکب از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(دبیر هیات)، وزیر امور اقتصادی و دارائی و بالاترین مقام مذکور در بند(ه) خواهد بود».
در این موافقت‎نامه اصولی تصریح شده است، که همزمان با مبادله این موافقت‎نامه مبلغ ۵ میلیارد تومان به شرکت طرف قرارداد پرداخت شود. این در حالی است که در این زمان هنوز پروژه مراحل قانونی از طریق ترک تشریفات را طی نکرده است.

شرکت فیاک کیش با مدیریت خانواده فیوضی یوسفی(یحیی، رییس هیات مدیره، پانته‎آ، نایب رییس هیات مدیره) در تاریخ اول تیر ۱۳۸۹ به ثبت می رسد و موافقت اصولی مذکور دقیقاً ۲ روز بعد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان برای این شرکت امضا می شود.

در متن موافقت‎نامه اصولی واگذاری این پروژه که فارس به نسخه‌ای از آن دست یافت، آمده است: با توجه به تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور آقایان اسفندیار رحیم مشایی، ابراهیم عزیزی و حمید بقایی در خصوص اجرای پروژه‌های مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران - کیش و جزیره کیش و با عنایت به صورت‎جلسه‌ها و توافقات انجام شده در تاریخ‌های ۱۳۸۹/۲ / ۱۸ تا ۱۳۸۹/۳ / ۹ با حضور افراد یادشده به صورت ترک تشریفات مطابق قانون برگزاری مناقصات و واگذاری مسئولیت اجرای پروژه مذکور به سازمان منطقه آزاد کیش، موافقت‎نامه حاضر در محل مرکز امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی میان سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگی آقایان محمدعلی محبی، فریدون انتظاری و حسین فاضلی به نشانی کیش سازمان منطقه آزاد به عنوان کارفرما و شرکت FIAC کیش به شماره ثبت ۸۳۸۵ به نمایندگی آقای یحیی فیوضی یوسفی رئیس هیئت مدیره و به نشانی: کیش - برج صدف، طبقه سوم، واحد ۳۰۱ صندوق پستی شماره ۳، به عنوان پیمانکار EPC منعقد گردیده است.

بندهای این موافقت‎نامه اصولی به شرح زیر است:

۱. توافق گردید فضاهای مورد نیاز پروژه اجلاس به شرح جدول پیوست از سوی FIAC به صورت طراحی، مهندسی، مدیریت، تامین تجهیزات، ملزومات و مصالح و ساخت به صورت(EPC) اجرا گردد.(پیوست شماره یک)
تبصره ۱: برنامه فیزیکی پروژه، فضاها و احجام و سایت پلان کلی پروژه براساس جدول کلاً به تأیید کارفرما رسیده و به عنوان مصوبه این توافق‎نامه تلقی می‌گردد.(پیوست دو)
تبصره ۲: کلیه قیمتهای مندرج در جدول پیوست شماره ۳ پایه انعقاد قرارداد به صورت کلید در دست(turn key) بوده و پیمانکار EPC متعهد می‌گردد پیش‌نویس قرارداد کامل و پیوست‌های آن را طبق استانداردهای بین‌المللی ظرف مدت ۳۰ روز برای مبادله ارائه نماید. مفاد قرارداد با توافق طرفین نهایی خواهد شد.(پیوست سه)
تبصره ۳: نظر به اینکه اسناد اجرایی این پروژه در حال تکمیل می‌باشد مشخصات و نقشه‌های تفصیلی و اجرایی و برآورد آن در انطباق با کاربری‌ها به موازات عملیات اجرایی تهیه و ارائه خواهد شد.

۲. مدت زمان اجرای پروژه ۲۵ ماه از زمان پرداخت پیش‎پرداخت موضوع بند ۵ تعیین گردیده و پیمانکاران EPC با علم به شرایط جغرافیایی و محیطی کیش متعهد می‌گردد پروژه را ظرف مدت مقرر قابل تحویل نماید. در صورت تاخیر، تاخیرات حاصله موجب پرداخت خسارت به ازای هر روز معادل ۱.۰۰۰. ۰۰۰.۰۰۰ریال از سوی پیمانکار EPC به کارفرما خواهد بود و متقابلاً کارفرما متعهد می‌گردد به ازای هر روز تسریع در تحویل پروژه مبلغ ۱.۰۰۰. ۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان پاداش به پیمانکار EPC پرداخت نماید.
۳. پیمانکار EPC مکلف به تسلیم تضمین‌های مورد نظر کارفرما می‌باشد. نوع و میزان این تضمین‌ها در قرارداد اصلی تعیین خواهد شد.
تبصره: کلیه پرداخت‌های پروژه براساس پیشرفت فیزیکی خواهد بود و تاخیرات پیشامده در پرداخت از طرف کارفرما به پیمانکار EPC عینا موجب افزایش در مدت زمان تحویل پروژه خواهد بود.

۴. کنترل پیشرفت برنامه فیزیکی جهت پرداخت ها به پیمانکار EPC و نظارت بر عملیات موضوع موافقت‎نامه به عهده مدیر پروژه تاییدشده از سوی کارفرما خواهد بود که مکلف به تصمیم‌گیری است.

۵. مقرر شد به منظور راه‌اندازی پروژه و سفارش ساخت کمپ استقرار کارگران و پرسنل پروژه و نیز استقرار قسمتی از تجهیزات در کارگاه و تسطیح سایت یکصد هکتاری، مبلغ پنج میلیارد تومان همزمان با مبادله موافقت‎نامه حاضر در مقابل اخذ تضمین معتبر پرداخت گردد. تضمین مذکور پس از اجرای کامل تعهدات و تأیید اسناد هزینه تا سقف مبلغ مذکور مسترد می‌گردد. در صورتی که به هر علتی قرارداد اصلی منعقد نگردد، هزینه‌های انجام گرفته توسط پیمانکار تسویه و نامبرده مکلف به استرداد وجوه باقی‎مانده می‌باشد.

۶. مقرر شد کارفرما در چارچوب قوانین و مقررات منطقه آزاد کیش اقدامات لازم را برای اخذ روادید و مجوزهای کار برای کارکنان خارجی و نیز تسهیلات برای ترخیص از گمرک و سایر مواردی که پیمانکار به کارفرما اعلام می‌نماید، فراهم نماید.

۷ - در صورت بروز اختلاف در تفسیر یا اجرای این موافقت‎نامه، با رعایت اصل ۱۳۹ قانون اساسی نظر داور منتخب دبیر شورای هماهنگی آزاد تجاری - صنعتی ویژه اقتصادی به عنوان داور مرضی‌ الطرفین مورد قبول طرفین خواهد بود.

۸. نشانی‌های مندرج در صدر قرارداد اقامتگاه قانونی طرفین تلقی و ارسال هرگونه اوراق از طریق پست یا مرجع قضایی یا فاکس یا ای‎میل به منزله ابلاغ به طرفین تلقی می‌گردد. تاریخ ابلاغ از طریق پست یا مرجع قضایی تاریخ تأییدشده توسط مراجع مذکور و تاریخ ابلاغ از طریق فاکس یا ای‎میل اولین روز غیرتعطیل بعد از تاریخ ارسال فاکس یا ای‎میل خواهد بود.

۹. جزئیات اجرای پروژه و تعهدات و اختیارات طرفین و سایر روابط قراردادی متعاقباً و در قرارداد EPC تعیین خواهد گردید. ضمنا هرگونه قرارداد قبلی تنظیم شده بین پیمانکار و وزارت مسکن یا سایر دستگاه‌های ذی‎ربط تعهدی برای کارفرمای حاضر ایجاد نمی‌کند.

در پیوستهای این موافقت‎نامه اصولی جزئیات پروژه و برآورد هزینه آن به شرح زیر آمده است:
- ساختمان اجلاس به مساحت ۳۶ هزار متر مربع و هزینه ۱۰۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان
- هتل ۵ ستاره و مبلمان به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و هزینه ۵۳ میلیارد و ۴۷ میلیون تومان
- رستوران و مرکز خرید(به همراه تجهیزات و مبلمان) به مساحت ۵۸۵۰ متر مربع و هزینه ۱۷ میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان
- کلوپ ساحلی مارینا و مبلمان به مساحت ۹۰۰ متر مربع و هزینه ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان
- مجموعه دفاتر اداری و تجاری و هتل(فقط سازه و پوسته بیرونی) به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و هزینه ۵۱ میلیارد و ۹۱ میلیون تومان
- مجموعه ویلایی و مبلمان(۲۰۰ ویلا، مساحت متوسط ۳۲۰ متر مربع) به مساحت ۶۴ هزار متر مربع با هزینه ۱۰۱ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان
- ساختمانهای جانبی(ساختمان های وابسته، انتظامات، نمازخانه، نگهبانی، پزشکی، آتش‎نشانی و خدمات) به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع و هزینه ۳ میلیارد و ۷۱۱ میلیون تومان
- پارکینگ(برای ۳۰۰ اتومبیل) به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با هزینه ۷ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان
- مارینا با هزینه ۵ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان
- باغ ایرانی، محوطه سازی و پارکینگ محوطه به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع و با هزینه ۱۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان
- عملیات زیربنایی و مولدهای برق و آب‎شیرین‎کن با هزینه ۳۴ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان

آگهی تاسیس شرکت فیاک کیش(با مسئولیت محدود) ثبت شده به‏شماره ۸۳۸۵ شماره۱۱۹۷/۴۱ / ۸۹ / ک. ح. به شرح زیر در روزنامه رسمی کشور درج شده است:
خلاصه اساسنامه و شرکتنامه شرکت فوق که در تاریخ ۱/۴ / ۱۳۸۹ تحت شماره ۸۳۸۵ در این اداره به ثبت رسیده جهت اطلاع عموم به‎شرح ذیل در روزنامه‌ رسمی و کثیر الانتشار آگهی می‌شود.

۱ موضوع شرکت: ارائه خدمات مشاوره، مهندسی، طراحی، نقشه‌برداری، مطالعات ژئوتکنیک و مطالعات ساخت و ساز، تأسیسات زیربنایی توسعه پایدار، راه و بنادر و فرودگاه ب) مدیریت قراردادها و مدیریت اجرا و ساخت پ) نظارت و ساخت و ساز اماکن مسکونی، اداری و تجاری، سیاحتی و ساخت بنادر، اسکله، فرودگاه و ساخت تاسیسات زیربنایی از جمله تالارها و هتلها و معماری، باغ‌سازی و مناظر و مرایا و غیره ث) طراحی داخلی و اجرا و امور گرافیکی س) طراحی و اجرای امور تاسیساتی مربوط به ساختمان از قبیل مکانیکی و برق ج) مطالعات و طراحی سامانه مدیریت هوشمند ساختمان(BMS) و انرژی‌های تجدیدپذیر(CCHP) و انرژیهای نو چ) خرید و فروش، واردات و صادرات و توزیع مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات، تجهیزات و غیره د) خرید و فروش سهام سایر شرکتها و به‏طور کلی مشارکت و انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی ر) شرکت در مناقصات و مزایدات ز) انجام کلیه امور خدماتی و رایانه‌ای و خدمات شبکه و IT ص) ترخیص کالا از گمرکات داخلی و خارجی ض) اخذ وام و تسهیلات از بانکها و موسسات مالی و اعتباری و گشایش اعتبارات اسنادی ط) به‎طور کلی انجام کلیه امور بازرگانی و خدماتی که به نحوی با موضوع شرکت مرتبط بوده و باعثسوددهی خواهد شد.
۲ مرکز اصلی شرکت: جزیره کیش‌ برج صدف‌ طبقه سوم‌ واحد ۳۰۱ صندوق پستی شماره ۳
۳ میزان سرمایه شرکت: مبلغ ۱۰.۰۰۰. ۰۰۰ ریال.
۴ مدت اعتبار شرکت: از تاریخ ثبت به‏مدت نامحدود.
۵ مدیران شرکت: آقای سیداحمد موسوی‌بجنوردی(خارج از شرکا) به سمت مدیرعامل، آقای یحیی فیوضی‌یوسفی به سمت رئیس و عضو هیئت‌مدیره، خانم پانته‌آ فیوضی‌یوسفی به سمت نایب رئیس و عضو هیئت‌مدیره برای مدت نامحدود انتخاب شدند.
۶ دارندگان حق امضا: کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک، سفته، بروات و قرارداد عقود اسلامی و نامه‌های عادی و اداری با امضای رئیس هیئت‌مدیره به تنهایی(با حق توکیل به غیر) همراه با مهر شرکت معتبر می‏باشد.



*حاتم‌بخشی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مشائی به‎استناد یک مصوبه باطل‎شده


رئیس وقت سازمان میراثفرهنگی در سال ۸۶ بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل یک مصوبه باطل‎شده در ۳۰ محل هزینه غیرقانونی کرده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسفندیار رحیم مشائی رئیس وقت سازمان میراثفرهنگی در سال ۸۶ با ارسال نامه‌ای به ذی‎حساب و مدیرکل امور مالی و درآمد این سازمان فهرستی را ارائه می کند و به استناد تصویب‎نامه شماره ۱۳۲۱۱۲ - ت ۳۷۳۳۲ ه مورخ ۸۶.۳. ۱۹ دستور می دهد مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال از محل مانده مصرف‎نشده و سنواتی سازمان به برخی شرکتها و افراد که نام آنها در فهرست یادشده آمده است، پرداخت کند.

در حالی مشائی دستور هزینه از محل مانده مصرف‎نشده و سنواتی سالهای ۸۴ و ۸۵ سازمان میراثفرهنگی را می دهد که مصرف اعتبارات هزینه‌ای هر دستگاهی در هرسال تا پایان فروردین ماه سال بعد و اعتبارات طرح تملک دارایی‌ها تا پایان خردادماه سال بعد قانوناً قابل مصرف است و الباقی وجوه مصرف‎نشده اعتبار مالی باید به خزانه برگشت شود.
به این ترتیب هزینه کردن مانده مصرف‎نشده و سنواتی سالهای ۸۴ و ۸۵ این سازمان در سال ۸۶ غیرقانونی است.

ولی ظاهراً رئیس وقت سازمان میراثفرهنگی برای اینکه جنبه قانونی به این کار بدهد، اجازه این کار را شخصاً از دولت می گیرد و هیأت وزیران در تاریخ اول خرداد سال ۸۶ به وی اجازه می‏دهد کلیه مانده وجوه مصرف‎نشده اعتبارات هزینه‌ای و طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سنواتی انتقالی در تراز نهایی سال‌های مالی ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حساب‌های بانکی سازمان یادشده تابع مقررات مالی و معاملاتی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی بوده و حسب تشخیص رئیس سازمان یادشده هزینه شود.

این در حالی است که این مصوبه هیئت وزیران به دلیل مغایرت با مواد ۶۳ و ۶۴ قانون محاسبات عمومی توسط دیوان عدالت اداری لغو شده است.
به گزارش فارس، در ماده ۶۳ قانون محاسبات عمومی تصریح شده است، کلیه اعتبارات جاری و عمرانی(سرمایه گذاری ثابت) منظور در قانون بودجه کل کشور تا آخر سال مالی قابل تعهد و پرداخت است و مانده وجوه اعتبارات مصرف‎نشده هر سال باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال بعد به خزانه برگشت داده شود.

بررسی جزئیات ۳۰ فرد یا شرکت و سازمانی که از این محل منابعی دریافت کردند حاکی است، پاداش ۶۷ میلیون ریالی به خانمی به نام صدر ثقة ‌الاسلامی اعطا شده است. همچنین برداشت ارزی ۴ میلیاردی ردیف ۲۰ معلوم نیست در مورد کدام پرونده حقوقی بین‌المللی است و مربوط به کدام سال است و چرا از محل اعتبار مربوطه هزینه نشده تا مجبور نباشند از محل مانده اعتبار مصرف‎نشده، هزینه بگیرند.

ضمن اینکه کل این هزینه‌ها اگر تعهد قانونی هستند می‌بایستی از محل اعتبار مصوب و طبق موافقت‌نامه بودجه سازمان به هزینه گرفته می شدند. اگر تعهدی مازاد بر اعتبار هستند که اصلاً از هیچ محلی قابل هزینه کردن نیستند. صرف وجود اعتبار دلیل خرج نیست و هر هزینه‌ای بایستی از محل خود به هزینه گرفته شود آن هم در سال مربوط به خود نه به هزینه سنوات بعد.

شنیده ها حاکی است، مانده اعتبار مصرف نشده‌ای که این ۱۲ میلیارد از محل آنها هزینه شده فقط در ۲ سال ۸۴ و ۸۵ بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که به جای واریز به حساب خزانه نزد سازمان باقی مانده است.

به گزارش فارس، جزئیات پرداخت مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به دستور اسفندیار رحیم مشایی به شرح زیر است:
ارقام به ریال است
۱ - قرارداد سازمان نقشه برداری - ۱۵.۲۹۰. ۳۸۵ ریال
۲ - قرارداد سازمان نقشه برداری - ۵۲.۲۶۰. ۶۲۲
۳ - قرارداد سازمان نقشه برداری - ۵۱.۴۹۲. ۰۰۸
۴ - قرارداد موسسه موج‎خیز نصر - ۱۹۵.۰۰۰. ۰۰۰
۵ - قرارداد میراثآریا - ۱۶.۹۸۲. ۶۰۰
۶ - قرار‌داد میراثآریا - ۱۹۴.۰۴۰. ۰۰۰
۷ - قرارداد آقای محمدعلی روستایی - ۲۷.۵۴۰. ۰۰۰
۸ - قرارداد خانم مهری شریعتی مقدم - ۱۷.۰۰۰. ۰۰۰
۹ - قرارداد مهندسین مشاور ماد مهر - ۹۹.۰۰۰. ۰۰۰
۱۰ - قرارداد مهندسین مشاور نقشه برداری - ۹۹.۲۷۲. ۷۹۴
۱۱ - قرارداد مهندسین مشاور نقشه‌برداری - ۶۱.۲۲۹. ۴۰۲
۱۲ - قرارداد محمدحسین ارسطوزاده - ۵۲.۷۱۱. ۸۰۶
۱۳ - قرارداد امیرپیروز وقوثی - ۹.۶۰۰. ۰۰۰
۱۴ - قراردادهای معاونت فرهنگی و ارتباطات - ۳.۵۶۲. ۶۴۰.۰۰۰
جمع قراردادها - ۴.۵۴۰. ۰۷۰.۶۷۰

۱۵ -(تاکسی سرویس تک) هتل لاله - ۵۸.۶۰۰. ۰۰۰
۱۶ - آژانس تذرو - ۱۴.۹۶۸. ۰۰۰
۱۷ - آژانس تذرو - ۴۸.۳۵۶. ۰۰۰
۱۸ - شرکت هوایی آپادانا - ۳.۴۶۳. ۰۰۰
۱۹ - هتل بزرگ تهران - ۲۸.۸۴۶. ۲۲۶
۲۰ - برداشت ارزی پرونده‌های حقوقی بین‌المللی - ۴.۱۱۵. ۱۰۰.۰۰۰
۲۱ - کمک‎هزینه ازدواج فرزند آقای تاتار - ۱.۸۴۰. ۰۰۰
۲۲ - حق لباس کارکنان در ۶ماهه دوم - ۲۱۴.۷۰۷. ۸۰۰
۲۳ - حق شیر عده‌ای از کارکنان در ۶ماهه دوم - ۹۶.۲۲۶. ۰۰۰
۲۴ - قراردادهای آموزش سازمان پیشاهنگی ایران - ۷۲.۰۰۰. ۰۰۰
۲۵ - نگهداری و تعمیر ساختمان حج و زیارت - ۴۶۴.۸۹۰. ۴۶۲
۲۶ - پاداش خانم صدر ثقة الاسلامی - ۶۷.۰۰۰. ۰۰۰
۲۷ - حقوق و مزایای کارکنان - ۷۱۱.۲۹۸. ۵۹۲
۲۸ - کارکنان پروژه نجات‎بخش ارک بم - ۴۵۰.۰۰۰. ۰۰۰
۲۹ - مرکز آموزش عالی - ۵۰۰.۰۰۰. ۰۰۰
۳۰ - قرارداد پژواک میراثآریا - ۱.۲۵۰. ۰۰۰.۰۰۰
جمع متفرقه ۸.۰۴۷. ۱۰۵.۹۹۲
جمع كل اسناد سنواتي رسيدگي شده ۱۲.۵۸۷.۱۷۶.۶۶۲