براین اساس ۱۸خرداد امسال در شرایطی که اوپک تحت فشار است تا تولید را پس از دوسال افزایش دهد جای وزرای نفت دو کشور عضو این سازمان قطعا خالی خواهد بود.

به گزارش خبرآن لاین، این در حالی است که در حال حاضر در بازار عرضه و تقاضا در حالت تعادل قراردارند و کارشناسان معتقند علت اصلی افزایش قیمت نفت عوامل غیربنیادی است. با این حال اتحادیه اروپا در تازه ترین واکنش خود تاکید کرده در صورتی که اوپک افزایش تولید ندهد ذخایر نفت اعضای اتحادیه وارد بازار خواهد شد.

برهمین اساس نشست ۱۸خرداد اوپک از حساسیت زیادی برخوردار است و گفته می شود نبود دو وزیر نفت در این نشست و حضور جانشین بر اهمیت این گردهمایی افزوده است.

درعین حال با توجه به این که دولت نیجریه پس از انحلال کابینه قدیمی اش در هفته آینده بدون وزیر نفت می ماند، برای حضور در نشست ماه آینده اوپک یک جانشین رسمی به این نشست اعزام خواهد کرد.

سخنگوی شرکت ملی نفت نیجریه به رویترز گفت: جای هیچ نگرانی وجود ندارد، ما برای حضور در نشست ماه آینده اوپک یک نماینده رسمی می فرستیم.

جاناتان گودلاک، رئیس جمهور نیجریه از یک شنبه(هشتم خرداد) دوره جدید ریاست جمهوری خود را آغاز می کند و انتظار

می رودکابینه دولت پیشین وی به زودی منحل شود. وی اعلام کرده است که تشکیل کابینه دولت جدید وی دو هفته به طول خواهد انجامید.

اعضای اوپک که بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، ۲۰ آذر ماه گذشته در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست فوق العاده خود در کیتو اکوادور برای هفتمین بار پیاپی تصمیم گرفتند سهمیه های تولید را در همان سطح ۲۴ میلیون و ۸۴۵ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

نشست آینده اعضای اوپک هشتم ژوئن(۱۸خرداد) در مقر دائم این سازمان، در وین اتریش برگزار خواهد شد.