مرکز میانی امضای دیجیتال بورس آماده افتتاح شد

به گزارش افکارنیوز، علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در حاشیه مراسم ویژه عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران، با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

براساس این گزارش، صالح‌آبادی با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان بورس برای توسعه بازار سرمایه اظهار داشت: پس از عرضه موفق نفت خام در بورس انرژی در فازهای بعدی قراردادهای آتی در حوزه انرژی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: این امر مستلزم پیشرفت کار در حوزه عرضه و معاملات نفت خام دربورس انرژیاست.

صالح‌آبادی با بیان اینکه بورس کالای ایران راه‌اندازی سلف موازی استاندارد میلگرد را در دستور کار قرار داده است، گفت: همایش قراردادهای سلف موازی استاندارد نیز اواخر سال گذشته برگزار شد که تا روزهای آینده راه‌‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در امور بین‌المللی برنامه‌های ویژه‌ای جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی داریم، گفت: به تناسب تعاملات در سطح بین‌‌المللی، جذب سرمایه‌گذار خارجی از دیگر اهداف سازمان بورس است.

وی افزود: در آینده عرضه‌های اولیه در بورس و فرابورس افزایش خواهد داشت همچنین مرکز میانی امضای دیجیتال آماده بهره‌برداری است.

صالح‌آبادی گفت: برگزاری ششمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه توسط سازمان بورس و نمایشگاه بین‌المللی و ارتقا در سامانه‌‌های بازار سرمایه از دیگر اهداف سازمان بورس است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه در سال جدید بخش فناوری و توسعه زیرساخت‌ها تا چه میزان مورد توجه خواهد بود، گفت: قطعاً بازار سرمایه نیازمند به‌روز شدن و توسعه زیرساخت‌های فنی است و در این باره جلساتی با شرکت‌های نرم‌افزاری، کانون کارگزاران و دیگر ارکان بازار برگزار کردیم تا زیرساخت‌های فناوری تقویت شود.

وی درباره لزوم ابهامزدایی از بودجه شرکتهای بورسی گفت: یکی از برنامههای جدی سازمان بورس، مرتفع کردن ابهامات صنایع مختلف است به طوری که مشکلات فعالان مختلف را در دولت مطرح کرده و درجهت حل آن اقدام میکنیم.