دیدار وزیران اقتصاد ایران و سریلانکا

به گزارش افکارنیوز، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه دیدارهای خود با وزرای اقتصاد کشورهای مختلف در واشنگتن با سارات آمونوگاما وزیر اقتصاد سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.

طیب نیا در دیدار با همتای سریلانکایی خود، بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه ایران با سریلانکا به عنوان یکی از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد تاکید کرد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار که در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برگزار شد، با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور و ابراز رضایت از روند رو به گسترش و خوب روابط دو جانبه ایران و سریلانکا، از همتای خود سفر به ایران به منظورپی گیری توافقات حاصله در جریان مذاکرات فی مابین دعوت به عمل آورد.

طیب نیا در ادامه اعلام آمادگی ج. ا. ایران جهت ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه های مختلف بر پیشبرد اجرای پروژه های سد و نیروگاه چندمنظوره اومااویا تاکید کرد.

سارات آمونوگاما وزیر اقتصاد سریلانکا نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از دولت و ملت سریلانکا، به تفاهم‌نامه امضا شده در کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی دو کشور را افزایش دهد.

این گزارش حاکی است، مقام سریلانکایی نیز در ادامه این دیدار، ایران را یکی از شرکای خوب تجاری کشور متبوع خود خواند.